به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب الله خجسته پور روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی لرستان در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی افزود: اهمیت بحث سلامت بر کسی پوشیده نیست و تضارب افکار در این زمینه بیانگر اهمیت بسیار زیاد این موضوع است.
وی اظهار داشت: این موضوع باید با جدیت و حساسیت کامل در سطح دستگاه های اجرایی مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد.
خجسته پور بر اجتماعی شدن برخوردها در موضوعات بهداشتی اشاره کرد و ادامه داد: آگاهی رسانی در این راستا قبل از موضوعات قهری باید در اولویت قرار گیرد و افراد خودمراقبتی در جهت سلامت داشته باشند.
وی افزود: گاهی بدون قوه قهریه سلامت افرادی به خطر می افتد و در اینصورت با تشخیص دستگاه های اجرایی مرتبط باید اینگونه اقدامات انجام شود.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری لرستان گفت: مسئولان حقوقی برخی ادارات در جهت استفاده از قوه قهریه در صورت نیاز همکاری لازم را ندارند.
وی به طرح پیکر سنجی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: برای هر طرحی قبل از مطرح شدن در کارگروه توسط دستگاه های مربوطه کارشناسی لازم را باید انجام دهند.
خجسته پور افزود: معاونان مرتبط دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش کمیته طرح پیکرسنجی را تشکیل دهند و مصوبه مربوطه را ارائه دهند.
وی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح های مورد نیاز در هر حوزه ای امکان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مورد استقبال قرار می گیرد.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری لرستان گفت: در بحث کالاهای آسیب رسان به سلامت در سبک زندگی امروزی سلامت آحاد جامعه را به خطر انداخته است.
خجسته پور اظهار داشت:در راستای اجرایی شدن سند پیشگیری بیماری های غیر واگیر همه دستگاه ها موظف به معرفی رابط تخصصی به کارگروه سلامت هستند و خدمات پایه سلامت در سطح دستگاه های اجرایی باید عملیاتی شود.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.