صادق مریدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر عملیات احداث 350 کیلومتر راه اصلی، چهار خطه و جاده روستایی با اعتبار سه هزار و 700 میلیارد ریال در دست انجام است.
وی طول راههای اصلی در دست ساخت استان را 150 کیلومتر برشمرد و اظهار داشت: پیش بینی می شود 50 کیلومتر از این سطح با 800 میلیارد ریال اعتبار امسال زیر بار ترافیک قرار گیرد.
وی تصریح کرد: همچنین برنامه ریزی برای بهره برداری از 150 کیلومتر راه روستایی با اعتبار 600 میلیارد ریال صورت گرفته است.
مریدی اعتبار اختصاص یافته امسال برای 150 کیلومتر راه اصلی را 230 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به مبلغ اندک این میزان، طرح های راهسازی استان با همکاری مطلوب پیمانکاران در حال اجرا است.
وی ادامه داد: قطعاتی از محورهای خرم آباد - کوهدشت، خرم آباد - پلدختر، خرم آباد - نورآباد، ازنا - شازند، الیگودرز - داران و الیگودرز - خمین از راههای قابل بهره برداری تا پایان امسال است.
وی با بیان اینکه 9 هزار و 800 تن قیر سال گذشته برای آسفالت راه های روستایی و اصلی استان استفاده شده، گفت: به طور متوسط برای هر کیلومتر راه اصلی 150 تن و هر کیلومتر راه روستایی 40 تا 50 تن قیر مصرف شده است.
مریدی با بیان اینکه قیمت قیر به دلیل عرضه در بورس متغیر است، گفت: اعتبار قیر مورد نیاز از محل ردیف ملی تامین می شود و انتظار می رود امسال، حدود 10 هزار تن سهیمه قیر به استان اختصاص داده شود.
طول راههای لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.