به گزارش ایرنا رضا میرزایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تکمیل شبکه تحت پوشش سد ایوشان، دیگر امکان رهاسازی آب مازاد از این سد برای پایین دست وجود ندارد.
وی افزود: سد ایوشان دارای اراضی هدف است و مساحت شبکه آن 2هزارو 500 هکتار می باشد و تا زمانی که شبکه آن تکمیل نشده است، امکان رهاسازی آب برای پایین دست وجود دارد.
میرزایی گفت: سد ایوشان اکنون از نظر ذخیره آب وضعیت مناسبی ندارد و حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری آب سد برای اراضی کشاورزی پایین دست و حق آبه زیست محیطی رودخانه تخلیه و وارد حجم مرده خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی، اخطاریه کتبی و برخوردهای قضایی متاسفانه تعدادی از اهالی روستاهای بخش‌ های زاغه، چغلوندی و بیرانشهر به طور غیر مجاز اقدام به کشت برنج و سیب‌زمینی نموده و حق آبه زیست محیطی رودخانه را نیز رعایت نکرده ند.
وی بیان کرد: اعمال فشارهای سیاسی و اجتماعی برای باز کردن دریچه سد و رهاسازی کامل ذخیره آب آن خسارتی است که در چندین سال آینده جبران نخواهد شد.
میرزایی افزود: اگر در سه سال آینده وضعیت بارش های لرستان در حد نرمال هم که باشد پر شدن مخزن سد ایوشان به طور کامل امکان پذیر نیست و این مساله در آینده شبکه تحت پوشش ایوشان را با چالش مواجه می سازد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.