حمیدرضا دانش شهرکی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، محصولات بهاره را شامل؛ ذرت، چغندرقند، حبوبات، سیب زمینی و پیاز در 165 هزار هکتار از اراضی زراعی این استان اعلام کرد.
وی کاهش محسوس بارندگی در سال زراعی جاری را از دلایل کاهش کشت بهاره عنوان کرد و گفت: حفظ وضعیت موجود برای کشت پاییزه محصولات گندم، جو و کلزا در دستور کار قرار دارد.
وی از تجهیز 45 درصد از اراضی زراعی و باغی این استان به سیستم آبیاری نوین خبر داد و تصریح کرد: امسال برای اجرای این طرح، مدیریت در مصرف آب بخش کشاورزی در اولویت است.
وی همچنین از کاهش چشمگیر کشت برنج در شهرستان های اردل و لردگان بدلیل کمبود آب در سال زراعی گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن خبر داد و تاکید کرد: آبیاری شالیزارها از سفره های زیرزمینی در استان ممنوع است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: با توجه به افت شدید سفره های زیرزمینی و کاهش بارندگی ها، بذر اصلاح شده زودرس و میان رس به حد کافی بین کشاورزان با قیمت دولتی توزیع می شود.
وی از توزیع بذر اصلاح شده ذرت زودرس علوفه ای یارانه دار و توصیه به کشت محصول پیاز و چغندر نشاء در مزارع استان خبر داد و اظهار کرد: با کشت گیاهان زراعی زودرس کاهش 15 درصدی در مصرف آب کشاورزی ممکن خواهد شد.
وی افزود: سالانه 140 هزار هکتار از مزارع استان به کشت بهاره و پاییزه اختصاص می یابد.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.