به گزارش ایرنا، قدرت الله ترابی نژاد روز پنجشنبه در کارگروه فنی راه و شهرسازی در فرمانداری خرم اباد افزود: علاوه بر شهرهای رومشکان و چگنی، نمایندگی ها ازنا و الشتر نیز حذف شده و خرم آباد به دلیل مرکز بودن این اداره را ندارد.
وی خواستار احیای ادارات شهرستانی راه و شهرسازی شد و اظهار داشت: نبود تشکیلات اداری از مشکلات اساسی است و به دلیل پیگیر نشدن کامل در اداره کل، طرح های راه، جامع و تفضیلی شهرها با مشکل مواجه شده است.
فرماندار دوره چگنی طول راههای این شهرستان را 525 کیلومتر برشمرد و بیان کرد: ابتدای محور خرم آباد - چگنی با هشت کیلومتر طول از پرحادثه ترین مسیرها به شمار می رود که چهار خطه نشده است.
ترابی نژاد دسترسی راههای روستایی و برخی تقاطع های غیرهمسطح دوره چگنی را غیراصولی دانست و گفت: جاده روستایی پیرشمس الدین ، مشکلات بسیاری دارد.
وی خواستار تسریع در طرح چهارخطه ویسیان - معمولان به طول 15 کیلومتر شد و افزود: راههای روستایی شهرستان دوره چگنی نیازمند اعتبارات ویژه است.
وی اضافه کرد: در سیل سال های 94 و 95 تعدادی از پل های بخش شاهیوند تخریب شده که کار بازسازی آنان با پیشرفت فیزیکی 20 تا 70 درصد رها شده و بارندگی های مجدد نیز پل های موقت را تخریب کرده است.
به گفته ترابی نژاد 15 کیلومتر آزادراه، 58 کیلومتر چهارخطه در حوزه استحفاظی دوره چگنی قرار دارد و از مجموع 525 کیلومتر راه، مابقی اصلی، فرعی و شوسه هستند.

***نیاز خرم آباد در حوزه راه با اعتبارات استانی برطرف نمی شود
فرماندار خرم آباد نیز در این جلسه گفت: نیاز لرستان به ویژه مرکز آن خرم آباد با اعتبارات استانی برطرف نمی شود و تکمیل طرح ها در این بخش، نیازمند نگاه ویژه و تخصیص منابع ملی است.
اسد عبداللهی افزود: اعتبار امسال شهرستان در حوزه راه 230 میلیارد ریال پیش بینی شده که به هیچ وجه پاسخگوی حجم طرح ها و نیازمندی ها نیست.
وی با بیان اینکه 10 تا 12 درصد اعتبارات از محل تملک سرمایه ای و نفت و گاز تامین می شود اظهار داشت: مابقی به صورت شناور در اختیار وزارتخانه ها است که باید با مساعدت مدیران کشوری به استان اختصاص یابد.
وی تصریح کرد: یک سوم جمعیت استان و بخش عمده ای از راههای آن در حوزه خرم آباد وجود دارد و مابقی ساکنان لرستانی نیز در طول هفته به مرکز سفر می کنند که این امر بیانگر اهمیت بهسازی محورهای مواصلاتی است.
فرماندار خرم آباد نبود چهارخطه و اصلاح راههای استان را 2 ضرورت این شهرستان دانست و گفت: بسیاری از راههای روستایی شهرستان در بخش پاپی و به صورت پراکنده است.
عبداللهی راه روستایی سپیددشت را از نقاط مشکل دار برشمرد و افزود: به دلیل وجود 50 کیلومتر از مسیر دسترسی آبشار بیشه به این منطقه، در برخی روزها سه هزار خودرو به این بخش سفر می کنند و بخش عمده ای از تصادف های منجر به فوت منطقه، در راههای فرعی و روستایی مسیر این آبشار است.
وی ادامه داد: 70 درصد جاذبه های تاریخی و طبیعی استان در خرم آباد وجود دارد که این مهم موجب شده راههای شهرستان حجم وسیعی از ترافیک را به خود اختصاص دهند.
فرماندار خرم آباد با بیان اینکه 60 کیلومتر راه روستایی این شهرستان نیازمند روکش آسفالت است، بیان کرد: در بخش بیرانوند نیز به دلیل ساخت ازادراه و عبور خودروهای سنگین، جاده دچار آسیب شده است.

***پرونده برخی طرح های راهسازی پس از 40 سال بسته نشده است
معاون هماهنگی امور عمرانی لرستان نیز در این جلسه خواستار اجرای مهندسی ارشد در طرح ها شد و گفت: پرونده برخی راههای اصلی استان از ابتدای انقلاب تاکنون باز است.
احمد مرادپور افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی، کاهش عمر طرح نیز از مشکلات موجود است و در برخی موارد نیز طرح ها قبل از بهره برداری دچار مشکل می شوند.
وی با تاکید بر انتخاب پیمانکار و مشاور توانمند اظهار داشت: نباید با رفتار احساسی و درگیر شدن در طرح های متنوع، به نحوی رفتار کرد که گستردگی کارها مانع تکمیل انها شود.

***بهره مندی سپیددشت از راههای اسفالت 60 درصد است
معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان نیز گفت: اکنون از مجموع 275 کیلومتر راه سپیدشت خرم آباد 110 کیلومتر آسفالت شده که بهره مندی آن معادل 60 درصد است.
صادق مریدی افزود: مطالعات امکان سنجی 85 کیلومتر از مسیر سپیددشت انجام شده که با توجه به کوهستانی بودن منطقه دست کم 2 هزار میلیاد ریال اعتیار نیاز دارد.
وی تصریح کرد: بهره مندی روستاهای بالای 20 خانوار خرم اباد و چگنی از راه آسفالته به ترتیب 95 و 91 درصد می باشد.
وی بهره مندی روستاهای 10 تا 20 خانوار خرم آباد از راه آسفالته را 75 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: این شاخص در دوره چگنی به 93 درصد رسیده است.
طول راههای لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است، دوره چگنی 525 کیلومتر راه دارد و خرم اباد دارای 100 کیلومتر چهارخطه، 75 کیلومتر راه اصلی، 131 کیلومتر راه فرعی و یکهزار و 800 کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.