به گزارش ایرنا کیامرث حاجی‌زاده دوشنبه در نشست بررسی وضعیت ترمیم و بازسازی راه‌ها، جاده‌ها و سیل بندها خسارت دیده از سیل پارسال شهرستان‌های شوش (شاوور) و شوشتر (شعیبیه) اظهار کرد: ترمیم سیل بندهایی که در سیل فروردین پارسال دچار خسارت شده‌اند و اقدامات پیشگیرانه در مناطقی که پش بینی می‌شود امسال سیل به آنها خسارت وارد کند بسیار ضروری است.
وی افزود: اگر در سال‌های گذشته سیل بند داشتیم اکنون هیچ سیل بندی وجود ندارد و اگر اقدامی تا پیش از شروع بارش ها برای جلوگیری از سیل نشود خسارات زیادی وارد خواهد آمد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد: تا بارندگی ها شروع نشده می‌توان با هزینه کمتر به وضعیت سیل بندها و ایجاد کانال ها در آن مناطق که خطر سیل وجود دارد رسیدگی کرد.
وی بیان کرد: برای نخستین بار در تاریخ برنامه بودجه با پیگیری استاندار و اداره کل مدیریت بحران استانداری اعتبارات زیرساختی از محل ماده 12 (اعتبارات مدیریت بحران کشور) در سال 96 برای خوزستان مصوب شد.
حاجی زاده گفت: عمده این اعتبارات در پروژه های زیر ساختی هزینه می‌شود و مجریان آن دستگاه هایی از جمله بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای هستند.
در این نشست تصویب شد اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل حمل و نقل و پایانه ها ماشین آلات لازم برای احداث سیل بند در شهرستان های شوش و شوشتر را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند و فرمانداری و بخشداری های این 2 شهرستان همکاری و نظارت بر اجرای پروژه داشته باشند.
فرودین سال 1395 سیلاب به پنج شهرستان خوزستان خساراتی وارد کرد که در این میان به شهرستان های شوش و شوشتر بیشترین آسیب وارد شد و تاسیسات زیربنایی، جاده ای و سیل بندها خسارات بسیاری دیدند.
7164 / 6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.