مرتضی عرب حجی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سانحه حوالی ساعت 23 و 30 دقیقه سه شنبه شب بین ایستگاه های شاهرود- کلاتخوان رخ داد که در آن یک دستگاه خودرو پژو آر- دی هنگام عبور غیرمجاز از روی ریل با قطار شماره 491 مشهد- تهران برخورد کرد.
وی یادآور شد: در این صحنه راننده به دلیل گیر کردن خودرو بین ریل، از داخل خودرو خارج شد و به همین دلیل آسیبی ندید ولی به دیزل قطار مسافری خسارت وارد شد که با تلاش مامورین فنی راه آهن پس از رفع نقص فنی قطار به حرکت خود ادامه داد.
عرب حجی با بیان این که بارها به اهالی همجوار راه آهن توصیه شده است برای عبور از گذرگاه های مجاز استفاده کنند تا حوادث این چنینی رخ ندهد، گفت: با وجود اطلاع رسانی، در طی سال شاهد ورود غیرمجاز به حریم ریلی هستیم.
مسوول روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق یک کشور تاکید کرد: به دلیل وجود خط دوم و افزایش سرعت قطارها و خط طویل ریل ها، نزدیک شدن به حریم راه آهن و عبور از هر نقطه به جز گذرگاه های مجاز، با خطر جدی همراه است.
مسیر تهران - مشهد حدود دوسوم از سهمیه روزانه مسافران سراسر کشور را به خود اختصاص می دهد و راه آهن شمالشرق یک کشور بعد از استان هرمزگان، طولانی ترین خطوط ریلی کشور را با وسعت541 کیلومتر دارد.
یک هزار و 82 کیلومتر خطوط ریلی به صورت دو خطه در حوزه استحفاظی اداره کل راه آهن شمال شرق یک واقع شده است.
روزانه حدود 90 رام قطار از این محور ریلی تردد می کند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.