نادرموسیوند روز شنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: کشاورزان در راستای عمل به یک سنت قدیمی واشتباه بعد از برداشت محصولات کشاورزی زمین های خود را آتش می زنند که باعث بروز آتش سوزی های گسترده در سطح سایر مناطق می شود.
وی اظهارداشت: طی سه روز گذشته بیش از 85 مورد آتش سوزی در اراضی کشاورزی بروجرد خاموش شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 70 درصد افزایش داشته است.
معاون عملیات وخدمات ایمنی آتش نشانی بروجرد اضافه کرد: برخی از این آتش سوزی ها عمدی است و برخی دیگر با توجه به سهل انگاری وانداختن سیگار روشن و مواد آتش زا در مزارع ایجاد می شود.

*** آتش زدن کاه و کلش زمین های کشاورزی ممنوع است
رئیس اداره محیط زیست بروجرد گفت: برخی از کشاورزان بعد از برداشت محصول گندم و جو، مبادرت به منظوردفع آفات، دورکردن خزندگان و جوندگان و حشرات به آتش زدن زمین های کشاورزی می کنند که انجام این مهم توسط محیط زیست ممنوع است.
مصطفی مصطفی وند افزود: آتش زدن اراضی کشاورزی از بین رفتن لایه های بیرونی خاک، آلودگی هوا و ایجاد ریزگردهای محلی را به همراه دارد.
وی اظهارداشت: براساس قانون سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی ممنوع است و برابر قوانین مجازات اسلامی بیش از 20 تا 80 میلیون ریال جریمه دارد.
رئیس اداره محیط زیست بروجرد اضافه کرد: کشاورزان باید دراین راستا آموزش های لازم را فرا گرفته و به مضرات سوزاندن بقایای زمین های کشاورزی آگاه شوند.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.