فرماندار شهرستان خداآفرین بر آموزش افراد جهت پیشگیری و مقابله با بحران آتش سوزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمدعلی اسدپور در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مدیریت بحران شهرستان خداآفرین که با موضوع آتش سوزی برگزار شد، ضمن تاکید بر آموزش افراد جهت پیشگیری و مقابله با بحران آتش سوزی، گفت: بایستی افرادی که در محدوده جنگل‌ها سکونت دارند جهت پیشگیری و مقابله با بحران آتش سوزی آموزش ببینند.

وی عمده دلایل آتش سوزی را عامل انسانی عنوان کرد و گفت: شناسایی مناطق مستعد آتش سوزی و آموزش افراد بومی بایستی در اولویت مسئولان ذیربط قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان خداآفرین با اعلام اینکه طی سال گذشته ۳۵ مورد آتش سوزی در اراضی ملی و کشاورزی این شهرستان اتفاق افتاده است، افزود: آگاه سازی افراد و ارتقای فرهنگ عمومی در صیانت از جنگل ها و مراتع ضروری است که باید با برگزاری کلاس‌های آموزش و نیز از طریق فضای مجازی آگاهی های لازم به افراد داده شود.

ایدپور در ادامه با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از مساحت شهرستان جزو اراضی ملی، جنگل و مرتع است، خاطر نشان کرد: بخش منجوان و منطقه دیزمار این شهرستان به دلیل جنگلی بودن مستعد آتش سوزی است که طی آن آموزش افراد و استفاده از توانایی افراد محلی در پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها موثر است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان خداآفرین با تاکید بر آمادگی همه ارگان‌ها و تجهیز وسایل مهار آتش سوزی در زمان وقوع آتش سوزی با آغاز فصل گرما، گفت: توزیع بروشور، نصب علائم راهنمایی و هشدار دهنده در مناطق جنگلی و مسیرهای گردشگری و نیز برداشت سریع محصولات کشاورزی از اقدامات موثر در پیشگیری و مقابله با آتش سوزی است.

احمدعلی اسدپور همچنین در پایان خواستار استقرار تجهیزات امدادی، شارژ کپسول های آتش نشانی تمام ادارات و نیز دهیاریها، تسطیح مسیرهای مستعد آتش سوزی و تجلیل از افراد بومی که در مهار آتش همکاری دارند شد و گفت: پایگاه‌های آتش نشانی منطقه آزاد ارس نیز تجهیز و نسبت به مهار آتش‌سوزی در زمان وقوع اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.