به گزارش خبرنگار ایرنا سید علی صدرالسادات روز چهارشنبه در نشست روسا و معاونین دانشگاه های علوم پزشکی قطب چهار کشور شامل لرستان، اهواز، آبادان، بهبهان، شوشتر و دزفول در خرم آباد بیان کرد: در راستای تکمیل و بهره برداری از این طرح ها سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که بخشی از آن تاکنون هزینه شده است.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت بخش خصوصی جهت تکمیل این طرح ها استفاده شود.
صدر السادات بیان کرد: حدود 40 درصد تخت های بیمارستاین استان لرستان فرسوده هستند که بخش عمده ای از سرمایه گذاری جهت تعویض این تخت ها است.
در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از زمان شکل گیری اقدامات بسیار بزرگی را در عرصه بهداشت و درمان در جهت رفاه حال مردم انجام داد.
کوروش ساکی اظهار داشت: در این خصوص علاوه بر حمایت ها و اعتباراتی که از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به استان تخصیص داده شد، توانستیم از ظرفیت خیرین سلامت به خوبی بهره برداری کنیم.
وی کاهش بار اعزام بیماران لرستانی به سایر استانها و افزایش 92 درصدی تخت های ویژه بیمارستانی را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، این نشست با رویکرد دستورالعمل صرفه جویی در هزینه ها برگزار شد.
دکتر صدرالسادات در ادامه از طرح های مرکز غربالگری بیماران سرطانی، کلینیک تخصصی مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر، مرکز پرتودرمانی باران، بیمارستان 500 تخته خرم آباد، بیمارستان 100 تختخوابی تخصصی اعصاب و روان این شهرستان و 2 پروژه خوابگاه و کتابخانه ی دانشجویان بازدید کرد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.