به گزارش ایرنا حبیب الله خجسته پور روز دوشنبه در نشست ستاد مشترک مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی در محل استانداری لرستان افزود: ساماندهی این محله ها با کمک دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی انجام می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ساکنان این محلات نتوانسته اند خواسته و مطالبات خود را بیان کنند، دفاتر تسهیل گری متشکل از سازمان های مردم نهاد در این مناطق راه اندازی شده اند.
معاون استاندار لرستان افزود: این مناطق شامل محله گل سفید خرم آباد، جهانگیرآباد، دره گرم غربی، دره گرم شرقی، کرگانه، علی آباد، پشته مطهری، محله اسدآبادی، فلک الدین و محله پاچنار می باشند.
وی گفت: این دفاتر تسهیل گر، نقاط قوت و ضعف و نیازمندی های هر محله را شناسایی و از طریق فرمانداری خرم آباد اعلام می کنند و در واقع واسطه بین مردم و ادارات هستند.
خجسته پور افزود: در راستای اجرای این طرح انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی گزارش های دفاتر تسهیل و سازمان های مردم نهاد را به عنوان دستور کار ویژه در نظر گیرند و اگر نیاز به اطلاعاتی بود همکاری کنند.

** توانمندی سازمان های مردم نهاد در خرم آباد
فرماندار خرم آباد نیز در این نشست گفت: سازمان های غیردولتی و مردم نهاد در خرم آباد با اینکه عمر کمی دارند اما بسیار زبده، توانمند و پویا هستند و در زمینه های مختلف فعالیت ها و تلاش های خوبی داشته اند.
اسد عبدالهی افزود: حاشیه نشینی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی اولویت دار دارای 2 بخش مکانی، فرهنگی و اجتماعی است که جنبه مکانی آن اهمیت بیشتری دارد.
وی اظهار داشت: مردم این مناطق لزوما همه بد نیستند و می توان از ظرفیت مردم این مناطق به عنوان سرمایه های انسانی و تسهیل گر نیز بهره گرفت تا ساماندهی آسیب های محله کاربردی تر و موثرتر باشد.
فرماندار خرم آباد افزود: باید بتوان روشی را در پیش گرفت که شناختی علمی نسبت به منطقه بدست آورد و به دنبال آن بر مبنای راهکاری های علمی رفتار کرد.
وی گفت: زمانی واکنش مسئولان نسبت به آسیب های اجتماعی انکار آنها بود تا اینکه آنها از زیر پوست شهر بیرون آمدند و با آنها برخورد چکشی شد.
عبدالهی افزود: بعد از اینکه مشخص شد شیوه های اعمال شده مانع بروز و کنترل آسیب های اجتماعی شده است، با تغییر رویکرد به سمت تعامل و همکاری بین بخشی رفتیم.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان های مردم نهاد به خوبی در این زمینه فعالیت دارند بهتر است به جای ایجاد تشکیلات جدید از ظرفیت همین سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.
1920/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.