به گزارش ایرنا، عیسی قبادی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز، افزود: این اقدام برنامه ای بلندمدت است که اعتبارات لازم دراین زمینه پیش بینی شده و تا نتیجه بخشی کامل ادامه می یابد.
وی با اشاره به اینکه توسعه درجامعه نیاز به حضور و مشارکت های مردم دارد، ادامه داد: ازدیگر اقدامات موثر دراین زمنیه ایجاد پایگاه فرهنگی در 10منطقه استان ازسوی سازمان تبلیغات اسلامی برای ارتقای سطح زندگی در سکونت گاه های غیر رسمی است.
قبادی گفت: شناسایی دانش آموزن آسیب دیده و آسیب پذیر نیز در قالب طرح نماد در شش مدرسه در مرکز استان البرز(کرج) اجرا شده و در شهرستان نظرآباد نیز بطورکامل به انجام رسیده است.
وی اضافه کرد: درطرح نماد که با برگزاری کلاس های آگاه سازی برای اولیان و مربیان همراه است 19 دستگاه اجرایی همکاری لازم خواهند داشت.
قبادی خاطرنشان کرد: دراجرای این طرح دانش آموزان آسیب دیده پس از شناسایی از بسته های حمایتی لازم برخوردار می شوند ، این طرح از طرح های بزرگ است که درصورت همراهی تمام دستگاه های اجرایی بخش آسیب های اجتماعی از مدارس پیشگیری می شود.
وی ادامه داد: هویت بخشی به استان البرز از دیگر برنامه های دردست اقدام است که با توجه به مهاجرپذیری و تنوع قومی دراین استان از اولویت ها بشمارمی رود.
قبادی اظهار کرد: درتلاش هستیم تا از طریق المان های نقاط مشترک یک هویت مشترک را تعریف کنیم .
وی با اشاره به اینکه دراستان البرز درحوزه فرهنگی مشکلاتی را شاهد هستیم گفت: امروز باید دراین استان برای تقویت حوزه فرهنگی، اجتماعات و محله ها را هرچه بیشتر تقویت کرد و با مشارکت مردم گام های موثرتری را برداشت.
قبادی با تاکید بر نقش موثر تشکل های مردم نهاد ادامه داد: راه اندازی خانه سمن ها از اقدامات موثر دراین زمینه است که تلاش های ویژه ای آغاز شده است.
وی یادآورشد: امروز باید با محوریت نهادها از جمله ارگان های متولی بهزیستی، وزرش و جوانان، فرمانداری ها برای حوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری ازآنها تلاش کرد.
مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز گفت: در فرهنگ هم نیازمند سیاست گذاری هستیم و البرز زیرساخت های لازم را ندارد و برای سینما، موسیقی، کتابخانه ها و پارکها باید برنامه دقیق و منسجم داشت.
وی افزود: در حوزه فرهنگ باید فعالیت بیشتری داشت و تنوع اقوام دراین استان می طلبد یک استانی بر محور فرهنگ شکل بگیرد.
وی در خصوص کودکان کار و فعالیت های انجام شده دراین بخش از حوزه اجتماعی نیز گفت: کارگروهی برای این موضوع مهم اجتماعی تشکیل شده و نیاز به کار فرهنگی دارد.
قبادی گفت: اما آنچه که دراین حوزه اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد آن است که باید زمینه حضور سالم کودکان کار را دراجتماع فراهم کنیم و کودک کار باید احساس همبستگی به جامعه داشته باشد.
وی اضافه کرد: امروز باید با اقدامات فرهنگ نگاه مردم را تغییر داد و به کودک کار به عنوان یک سربار اجتماع نگاه نشود که دراین زمینه می توان با اشتغالزایی برای یکی ازاعضای خانواده این کودکان گامی موثر را برداشت.
قبادی ادامه داد: به هرحال آنچه که دراستان مهم است وسیمای شهر را نگران می کند و باعث آزردگی خاطرمردم می شود کودکان کار است که ارگان های متولی از جمله بهزیستی وظیفه دارند که نسبت به این موضوع مداخله و برنامه ارائه دهند.
وی در زمینه توسعه استان البرز و عوامل موثر در آن یادآورشد: توسعه این استان درسه وجه صنعتی، کشاورزی و گردشگری باید درنظر گرفته شود چراکه 16 درصد صنعت کشور،ظرفیت های قابل توجه کشاورزی و گردشگری را درآن شاهد هستیم.
مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز گفت: درحوزه زمین شناسی البرز استعداد دارد و حتی می توان درآن دانشکده گردشگری ایجاد و توریست جذب کرد.
وی افزود: مهمترین موضوع گرشگردی توجه به گرایش ها در البرزاست که دراین زمینه مناظر طبیعی و باغ های چالوس،کوهسار وطالقان از ظرفیت های مهم به شمارمی رود.
قبادی ادامه داد: بنابراین باید در بخش گردشگری طرح جامع تصویب کرد چراکه گردشگری به توسعه پایدار کمک می کند و زمینه ساز اشتغالزایی بیشتر است .
وی از دیگر موضوعات مهم حوزه اجتماعی را منشور حقوق شهروندی خواند و اضافه کرد: تمام دستگاه های اجرایی باید به این مهم توجه کنند و تشکل های مردم نهاد را دراین زمینه باید پای کار آورد.
این مسئول درادامه به نقش مهم اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: مردم میزان خوبی هستند برای سنجش مسئولان و رایج ترین سخن رسانه ها خبراست و این خبر با نهایت زیبایی های ادبی باید به جامعه عرضه شود وبتواند ارتباط را برقرار کند.
وی ادامه داد: سرمایه های رسانه ها مردم هستند خبر باید به درستی به مردم منتقل شود و ذکراین نکته ضروری است که اطلاع رسانی یک رویه چند جانبه است .
قبادی، ایرنا را رسانه موثری خواند که مردم بیشترین اطمینان را به دلیل صحت اخبار به آن دارند.
وی اضافه کرد: اما رسانه ها باید علاوه براطلاع رسانی با نقد سازنده کمک رسان خوبی نیز برای مسئولان باشند تا باشناسایی نواقص گام های بهتری را در رفع مشکلات برداشت.
مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز خاطرنشان کرد: رسانه ها باید کاستی ها را نیز بگویند و در تلاش برای رفع مشکلات باشند چراکه رکن چهارم دموکراسی هستند و چرخش اطلاعات، ازادی اخبار و اطلاعات بر سلامت جامعه ومسئولان موثراست.
وی تاکید کرد: هیج مدیری نباید از مصاحبه فرار کند دانستن حق مردم است و ما وظیفه داریم کارهای که انجام می شود را به مردم اطلاع رسانی کنیم بطوریکه دولت ' تدبیر وامید' نیز بر رفتار صادقانه همراه با شفافیت دراطلاع رسانی تاکید دارد.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.