به گزارش ایرنا سیدمجتبی علوی مقدم، یکشنبه شب در نشست شورای اداری رشتخوار که با محوریت معارفه شهردار جدید این شهر برگزار شد، حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی را ضروری و حرکتی پویا و رو به جلو برای نظام خواند و افزود: تنگناهای مالی، مانع استمرار برنامه های توسعه محور نباید باشد.
وی اظهار کرد: برنامه‌های توسعه محور شهرهای استان باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی و مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار با وجود تنگناهای مالی، با همت ویژه شهرداران پیگیری شده و زمینه‌ گشایش‌های عمرانی و توسعه شهری فراهم شود.
علوی مقدم خاطرنشان کرد: شهردار باید در تعامل با دستگاه های اجرایی حضور پررنگی داشته باشد و شوراها این مهم را مورد توجه قرار دهند تا در عمل محقق شود قطعا برنامه‌ریزی شهرها نیازمند ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی بخصوص در حوزه فرهنگی و اجتماعی است که شهرداری نقش بسزایی در ساختار فضای‌ شهری دارد و در این میان نباید از نقش مشارکت مردم غافل شد.
وی با اشاره به تامین درآمدهای پایدار برای شهرداری، گفت: توجه به پروژه های سرمایه گذاری درون شهری از جمله اولویت های حوزه مدیریت شهری است که با جدیت باید پیگیری شود تا بتوان زمینه تحقق و تامین درآمدهای پایدار شهری را فراهم کرد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همچنین بر تلاش شهرداری ها برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید و بیان کرد: باید شورا های اسلامی و شهردار زمینه های حضور و مشارکت مردم در امور فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنند.
علوی مقدم، عمران و توسعه شهری را در سایه وحدت و همدلی و مدیریت جهادی مدیران ممکن دانست و گفت: امید است اعضای شورای شهر با تعامل و همکاری با شهردار زمینه تحول در شهر رشتخوار را فراهم کرده و در این راستا و تحقق این مهم اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی نیز تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.
در این آیین محسن زاهدی، به عنوان شهردار جدید شهر رشتخوار معرفی شد.
شهر هشت هزار نفری رشتخوار مرکز شهرستان به همین نام در 196 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حسین خاکشور ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7493/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.