به گزارش ایرنا، اداره کار و اموراجتماعی لرستان در بیانیه ای، روز قدس را بیانگر اعتقاد و پایبندی به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی در مقابل زورگویان و یکه تازان عرصه جهانی ، روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌های غارتگر و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین دانست.
در ادامه این بیانیه آمده است : امام خمینی (ره) روز قدس را روز حیات اسلام و روز همت مسلمین برای نجات سرزمین فلسطین و آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیسم بین‌الملل اعلام کرده اند و تأکید داشتند که جهان اسلام با پشتوانه خدایی خود ، هرگز مقدسات را فراموش نکرده و با پایان دادن به طولانی‌ترین و تلخ‌ترین اشغال جهان معاصر ، قبله مسلمین را به آغوش مادر و صاحبان اصلی آن باز می گرداند و به عمر حکومت غاصبین که بر دو اصل خشونت و نسل‌کشی پایه‌گذاری شده است، پایان خواهند داد.
در این بیانیه آمده است که جامعه کارگری ،کارفرمایی ، تعاونگران و کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در آستانه روز جهانی قدس ، یک بار دیگر ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جمعه، همدوش با مردم خداجوی ایران اسلامی در راهپیمایی باشکوه روز قدس شرکت نموده و ندای مظلومیت، حق‌طلبی و آزادی خواهی و رهایی قدس شریف را از چنگال صهیونیسم غاصب و جنایتکار جهانی سر خواهند داد.
قدرت الله فلاح نژاد فرماندار سلسله نیز با صدور بیانیه ای مردم شهرستان سلسله را به حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.
در این بیانیه آمده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) با تدبیر و دور اندیشی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کردند و این روز بهانه ای شد تا جهان اسلام ، شیعه و سنی زیر پرچم اسلام جمع شوند و مسئله فلسطین به عنوان یک وجه مشترک بین مذاهب اسلامی مطرح شود.
در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان میراث مهم امام خمینی (ره) موجب عینیت یافتن ظلم ستیزی و استکبار ستیزی به عنوان یک ارزش مهم اسلامی در جهان شد و لذا روز قدس و راهپیمایی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید امسال باشکوه تر و گسترده تر نسبت به سال های قبل برگزار شود.
بیانیه می افزاید: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس که با فرمان امام راحل (ره) پایه گذاری شده است، زمینه ساز احیای دوباره اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و همه ما باید در روز جهانی قدس به علت وقایع امسال حضور گسترده ای در راهپیمایی داشته باشیم.
فرماندار سلسله از مردم شهرستان خواست بار دیگر با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بزنند.
کمیته امداد امام خمینی لرستان نیز در بیانیه ای ضمن دعوت مردم به حضور در راهپیمایی روز قدس شرکت در این راهپیمایی را همبستگی جهانی در مشروعیت بخشیدن به حقوق اولیه مسلمانان جهان عنوان کرد.
بنا بر این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان قرار گرفته است ؛ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یاد آور پیام تاریخی امام امت در سال 58 است که در دفاع از مردم مظلوم وستمدیده لبنان وفلسطین همه مسلمانان وآزادگان جهان را به راهپیمایی دعوت کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است ؛ بی شک حفظ میراث امام خمینی(ره) در گرو زنده نگهداشتن آرمان های حق طلبانه آن امام عزیز ومقام معظم رهبری است .
همچنین در این بیانیه امده است که ؛ کمیته امداد امام خمینی ضمن دعوت مردم عزیز لرستان به شرکت در حماسه راهپیمایی، روز قدس 1397 را ابراز انزاجار از کشتار مردم وکودکان مظلوم نوار غزه می داند و حضور در این راهپیمایی یک همبستگی جهانی در مشروعیت بخشیدن به حقوق اولیه مسلما نان جهان را قلمداد می کند.
/7365/6060/1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.