مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان روز شنبه در حاشیه آغاز اجرای این طرح در گفت و گو با خبرنگاران هدف از اجرا و اعمال این طرح را حفظ امنیت در حوزه بازار در خصوص عرضه کالا و خدمات ذکر کرد.
بهرام براری با اشاره به اینکه این طرح با محوریت اداره کل تعزیرات حکومتی استان اجرا می شود ، افزود: در اجرای این طرح دستگاه های نظارتی و اجرایی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ، دانشگاه علوم پزشکی ، اداره کل دامپزشکی و اداره کل استاندارد مشارکت دارند.
وی یادآور شد: تجارب سال های گذشته نشان می دهد ، کسبه در ماه رمضان به لحاظ اعتقادی و شرعی و ایمانی در مقایسه با سایر ماهها کمترین تخلف را دارند اما در عین حال باید تاکید داشت بر اینکه دستگاه های نظارتی و اجرایی با هدف پیشگیری و نظارت و در مرحله بعدی در صورت کشف و مشاهده هر گونه تخلفی با قاطعیت به وظیفه خود عمل کنند.
به گفته وی باید این اطمینان خاطر را برای مصرف کنندگان ایجاد کرد که بتوانند کالای با کیفیت مناسب و به میزان کافی با قیمت مناسب را تهیه کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان همچنین گفت: در اجرای این طرح نظارت بر عرضه کالاهایی همچون گروه کالاهای لبنی، گروه کالاها و محصولات پروتئینی و گوشتی، شیرینی جات اعم از زولبیا و بامیه، انواع آش، حلیم، میوه و تره بار و کالاهای اساسی شامل برنج ، روغن، شکرو حبوبات اولویت دار هستند.
وی اظهار کرد: دراین طرح دستگاه های نظارتی و تعزیرات حکومتی علاوه بر وظایف جاری خود ، در قالب شعب سیار و اکیپ های گشت سیار متشکل از رئیس شعبه تعزیرات و بارزسان و ناظران دستگاه های اجرایی در قالب گروهی منسجم و واحد به اماکن و مراکز تعیین کننده، تولید کننده و عرضه کننده کالای اولویت دار مراجعه می کنند و بعد از بررسی ها لازم در صورت کشف و مشاهده هر گونه تخلف با متخلفین برخورد قاطع قانونی را اعمال می کنند.
براری گفت: شهروندان می توانند تخلفات احتمالی ، مکشوفه و مشاهده شده را از طریق سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت به واحد ستاد خبری این سازمان و یا از طریق سامانه 135 به تعزیرات حکومتی جهت پیگیری و تعقیب منعکس کنند.

***رسیدگی به 11 هزار پرونده تعزیراتی در سال 96
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته 11 هزار پرونده تعزیرات در حوزه های کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت ، دارو و درمان مورد رسیدگی قرار گرفت اظهار کرد: بیشترین میزان این پرونده ها در حوزه تخلفات مرتبط با کالا و خدمات با میزان حدود 9 هزار پرونده است.
وی افزود: میزان پرونده های تخلفات در حوزه قاچاق کالا و ارز یک هزار و 900 پرونده و در بخش بهداشت و درمان با کمترین میزان حدود 400 مورد بوده است.
براری افزود : تخلفات حوزه بهداشت، دارو و درمان بیشتر شامل عدم رعایت ضوابط بهداشتی و ایجاد مراکز و موسسات پزشکی غیرمجاز بوده است.
به گفته وی در بخش کشف و رسیدگی به تخلفات در بخش قاچاق کالا و ارز 52 درصد و در بخش بهداشت و درمان و دارو 55درصد رشد در مقایسه با سال 95 را شاهد بودیم که این امر نشانگر حضور پررنگ و موثر دستگاه های نظارتی در کشف و برخورد با تخلفات در این حوزه ها است.
براری افزود: در سال 95 مجموع جرائم وصول شده حدود 80 میلیارد ریال بود که این میزان در سال 96 به 110 میلیارد ریال افزایش یافته است.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.