به گزارش خبرنگارایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی روز دوشنبه در دیدار کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان که به مناسبت روز جهانی کارگر که دردفترامام جمعه بروجرد برگزار شد، اظهارکرد: اسلام برای کار و‌ کارگر ارزش فوق العاده ای قائل است و ملت نیز باید برای مقاومت در برابر نظام سلطه پایه های اقتصادی کشور را محکم و تقویت کند.
وی با اشاره به اینکه تولید ازاصول اولیه اقتصاد است، افزود: ستون اصلی تولید کار و کارگر است و تلاش کارگران پیشرفت و توسعه کشور را رقم خواهد زد.
امام جمعه بروجرد بیان کرد: افزایش تولید با استفاده از توان و امکانات داخلی، کشور را در برابر تحریم ها مقاوم می کند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: عقب نشینی در برابر نظام سلطه ذلت را برای ملت به همراه می آورد و کوتاه آمدن در برابر دشمن آنها را گستاخ تر می کند.
وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تضعیف ایران اسلامی درمنطقه هستند، ادامه داد: دشمن از وجود مشکلات اقتصادی در کشورآگاه است برهمین اساس با هدف ایجاد اختلال در کشور تحریم های ظالمانه ای را برعلیه ایران اسلامی وضع می کند.
امام جمعه بروجرد با تاکید براینکه کارگران امروز امنیت شغلی ندارند، گفت: برای برطرف کردن مشکلات جامعه کارگری باید از سرمایه گذار و تولید کننده حمایت شود.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: دولت باید به صورت جدی به دنبال حمایت از تولید داخلی باشد و تولید کنندگان نیز باید با بالا بردن کیفیت تولیدات و کالاها مردم را به مصرف کالای داخلی تشویق کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: امروز کارگران ازمعظل امنیت شغلی رنج می برند و در برابر آنان قراردادهای سفید امضا وجود دارد.
عبدالعلی گیوکی افزود: برای حل مشکلات جامعه کارگری باید از کالای ایرانی حمایت کرد و مصرف کننده را به سمت کالای تولید داخل سوق دهیم.
وی اظهار کرد: جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق راهکاری مهم برای حمایت از کالای داخلی محسوب می شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد اضافه کرد: پارسال سه هزار 565 فرصت شغلی در سامانه رصد بروجرد ثبت شده است.
گیوه کی بیان کرد: پارسال 140 طرح مشاغل خانگی در بروجرد مصوب شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته یک هزار و 810 مورد بازرسی کار از کارگاه های مختلف صورت گرفته و یک هزار و 171 پرونده درموضوع اختلافات کارگری و کارفرمایی تشکیل شده که 50 درصد با سازش بین کارگر و کارفرما حل و فصل شده است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: پارسال 716 نفر از کارگران شهرستان بروجرد از بیمه بیکاری استفاده کرده اند.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.