به گزارش ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز سه شنبه در نشست با مدیر و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه افزود: رفع بیکاری نیازمند بهره مندی از استعدادها و پتانسیل های استان است.
وی گفت: کرمانشاه استعداد تولید همه محصولات کشاورزی و باغی را به علت چهار فصل بودن آن داراست به طوری که در این استان هم می توان زعفران مرغوب تولید کرد و هم می توان پسته، بادام و زیتون کشت کرد که دارای سود بالایی هستند.
وی اضافه کرد: متاسفانه یک فرهنگ بد وجود دارد که همه جوانان می خواهند استخدام در ادارات شوند و به طور قطع چنین چیزی امکان پذیر نیست و دولت باید برای جوانان یک سرمایه اولیه مهیا سازد که بتوانند کاری را ایجاد کنند.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه نیز اظهار داشت: طرح جامع اشتغال شهری و روستایی دی ماه سال گذشته به تصویب رسید که این طرح می تواند اشتغال بالایی را در استان ایجاد کند.
داود یاوری افزود: تسهیلات این طرح با بهره پایین از چهار تا 10 درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و نظارت قوی نیز برای تبدیل شدن تسهیلات به اشتغال واقعی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: تاکنون یک هزار و 500 طرح از استان کرمانشاه برای بهره مندی از این تسهیلات ثبت شده که رتبه اول در کشور را دارد که به سرانجام رسیدن این طرح ها یک تحول در بحث اشتغال ایجاد خواهد کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کرمانشاه را بیش از 25 درصد اعلام کرده است.
استان کرمانشاه دارای 940 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ و بیش از یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.