به گزارش ایرنا احمد علی موهبتی شنبه شب در جلسه شورای اداری افزود: این رویه غلط متاسفانه در این شهر نهادینه شده و ضرورت دارد با اتخاذ رفتار مناسب توسط مسوولان، شهروندان تشویق شوند برای ایجاد اشتغال، ثروت و نیز جلوگیری از بیکاری از شهر خودشان خرید انجام دهند.
وی گفت: مدیریت شهری روحیه مردم را سلب کرده که البته تمام تقصیرها تنها متوجه شهرداری نیست، بلکه همه دستگاه ها و نهادها باید کمک کنند تا شهر از این وضعیت خارج شود.
نماینده عالی دولت در تربت حیدریه در همین راستا تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید در قالب تفاهم نامه با شهرداری بر اساس آیین نامه های بودجه سالانه با پرداخت بدهی های خود، برای شهر منابع درآمدی تولید کنند.
موهبتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت گسترده خیران در این شهرستان خاطرنشان کرد: در شرایطی که امسال از مجموع سر جمع اعتبارات سه حوزه تملک دارایی برای این شهرستان 300 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که تاکنون 50 درصد آن تخصیص یافته، اما خیران و نیکوکاران 500 میلیارد ریال در حوزه های مختلف کمک کردند.
وی گفت: در این چند ماه اخیر خیران در حوزه های مختلف 120 میلیارد ریال کلنگ احداث چند پروژه را بر زمین زدند و این یک موج امیدواری برای شهر بوجود آورده تا وضعیت را از حالت فعلی ارتقا دهیم.
موهبتی افزود: همچنین بستری فراهم شده است که در حوزه های آموزش و پرورش، سلامت، بهداشت و دانشگاه ها نیز خیران ورود پیدا کرده اند که البته دیگر ادارات و نهادها نیز باید در تسریع امور مربوط به تسهیلات و صدور مجوزهای قانونی اقدام لازم را فراهم آورند.
وی همچنین با بیان اینکه می توان با یک وحدت رویه و بدور از حاشیه، جهش قابل توجهی برای این شهر به ارمغان بیاوریم، گفت: این مهم زمانی محقق می شود که علاوه بر دستگاه های اجرایی، مدیریت شهری و مردم در کنار هم برای عمران، پیشرفت و آبادانی شهر تلاش کنند.
موهبتی افزود: رفتار تک تک مسوولان و دستگاه های اجرایی باعث می شود تا سرمایه گذار بخش خصوصی ترغیب به سرمایه گذاری شود، کما اینکه این تحول رفتاری موجب شد امسال شاهد باشیم برخی از سرمایه گذارانی که مجوز احداث کارخانه در شهرستان های اطراف را گرفته بودند، اکنون دنبال سرمایه گذاری در این شهرستان باشند.
***ایجاد ناامیدی و یاس در جامعه به مثابه خیانت به نظام
فرماندار تربت حیدریه همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به برخی از گفتمان های حاکم بر جناح و گروه های کشور تصریح کرد: فضای حاکم بر برخی از گروه های داخلی بر خلاف ادعای ظاهری ، ایجاد یاس و ناامیدی در ارکان نظام و کارآمدی جمهوری اسلامی که به طور قطع به مثابه خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی و نظام است.
در این جلسه روسای شورای اسلامی شهر، شهردار، نظام مهندسی، کمیته امداد، منابع طبیعی، سمن جهادگران دیار خورشید، فرمانده سپاه ناحیه بسیج، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش گزارشی از فعالیت ها و برنامه های خود را ارایه کردند.
در پایان دوازدهمین جلسه شورای اداری تربت حیدریه که بنام سرداران شهید حصیری نام گذاری شده بود از مسوول سمن جهادگران دیار خورشید، به دلیل راه اندازی گرمخانه و ساماندهی کارتن خواب ها و نیز جواد ماهر معلم آموزش و پرورش برای راه اندازی کتابخانه در مجتمع مسکونی مهر و زهره اقبال نیا رییس اداره بهزیستی به دلیل برگزاری یادواره شهدای بهزیستی خراسان رضوی تقدیر شد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.