یکی از این معترضان در گفت وگو با ایرنا افزود: شرکت نیشکر سلمان فارسی زمین های اهالی منطقه را در توافقی، برای تولید نیشکر و شکر، از آنها خریداری کرد ولی بسیاری از جوانان این منطقه بیکار هستند.
وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود: مسئولان وقت شرکت نیشکر سلمان فارسی در سال 1375 به روستاییان زمین دار، قول شفاهی برای استخدام و ایجاد اشتغال در منطقه را داده بودند ولی این وعده تاکنون عملی نشده است.
معترض دیگری که خواست نامش فاش نشود، گفت: با افزایش جمعیت و افراد تحصیل کرده روستاهای محدوده شرکت نیشکر سلمان فارسی، آمار بیکاری در این منطقه بالا رفته لذا انتظار داریم تا طبق وعده مسئولان فرزندان روستاییانی که زمین های خود را برای تحقق این طرح در اختیار شرکت گذاشتند، مشغول به کار شوند.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجمع کنندگان خواستار این هستند که ساکنان روستاهای اطراف در اولویت نخست و روستاییانی که زمین خود را در اختیار این شرکت قرار داده اند و نیز بیکاران شهرستان کارون، در اولویت بعدی باشند.
برخی از معترضان از نشستی با مسئولان این شرکت خبر دادند و گفتند: مسئولان شرکت نیشکر سلمان فارسی پذیرفته اند که به صورت تدریجی و پس از بازنشستگی نیروهای کنونی، از روستاییان و جوانان شهرستان کارون استخدام کنند ولی معترضان خواسته اند تا این قول به صورت کتبی و به شکل یک تفاهم نامه بین شوراهای روستا و شرکت نیشکر سلمان فارسی منعقد شود.
شرکت نیشکر سلمان فارسی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که شکر خام، الکل، باگاس، ملاس، خمیرمایه، کاغذ و MDF تولید می کند.
این شرکت در کیلومتر 40 جاده اهواز - آبادان واقع شده و پنج روستا در محدوده آن قرار دارند.
روستاهای اسماعیلیه، اسلام آباد چمیان، چمیان و ابوسگله که در حوزه شهرستان کارون و روستای سفحه که در حوزه شهرستان کارون قرار دارند، روستاهای قرار گرفته در محدوده نیشکر سلمان فارسی به شمار می روند.
6037
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.