به گزارش ایرنا، با وجود ظرفیت های بالا و نیروی کار فعال در لرستان در صورتی می توان در رونق اقتصادی استان سهم داشت که مدیران دستگاه های اجرایی و مردم از تولیدات واحدهای صنعتی استان بیشتر استفاده کنند.
فعال بودن واحدهای تولیدی وعرضه محصولات آنها علاوه بر اشتغالزایی و برطرف کردن مشکل بیکاری، زمینه را برای جذب سرمایه گذار و عرضه محصولات فراهم آورد.
در حالی که بخشنامه ای در خصوص حمایت از تولیدات داخل استان توسط استانداری لرستان به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است آنگونه که مسئولان برخی واحدهای صنعتی می گویند این بخشنامه در ادارات استان اجرایی نمی شود.
رضا بختیاری نماینده شرکت و سرمایه گذار گروه البرز صنعت خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: این شرکت به دنبال اجرای این بخشنامه بوده و با توان نیروی کار و ظرفیت واحد در صورت حمایت مدیران در جهت استفاده محصولات می تواند گامی در رشد و رونق اقتصاد استان ایفا کند.
وی گفت: این واحد تولیدی که در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می کند با اشتغالزایی 220نفرمستقیم و 600نفر غیرمستقیم خواستار فعال شدن بخشنامه حمایت از تولیدات بومی است که ادارات و ارگان های دولتی مجاب شوند محصولات مورد نیاز را در داخل استان تهیه کنند.
وی ادامه داد: در برخی موارد واحدهای تولیدی استان با تغییر آدرس کارخانه خود به نام دیگر استان ها اقدام به عرضه محصولات می کنند چرا که مردم استان با دیدن اسم لرستان بر روی کالا از خرید آن اجتناب می کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه یکهزارو 500 واحد صنعتی در لرستان در گروه واحدهای کوچک و متوسط قرار می‌گیرند گفت: در کل کشور 89هزار پروانه بهره‌برداری صنعتی وجود دارد که 92 درصد آن‌ها را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.
بختیار رازانی گفت: در لرستان یکهزارو 600 پروانه واحد صنعتی دارای پروانه وجود دارد و حدود یکهزارو 500 واحد از این تعداد، واحدهای کوچک و متوسط هستند.
وی بیان کرد: علت حمایت دولت از این واحدها به دلیل ایجاد اشتغال آن‌ ها بوده است چراکه در واحدهای کوچک به ازای هر 2میلیارد ریال یک شغل ایجاد می‌شود، اما در واحدهای بزرگ این رقم 10 برابر می ‌شود.
وی ادامه داد: در لرستان 21 شهرک صنعتی دولتی وجود دارد و این در حالی است که شرکت پتروشیمی لرستان، تنها شرکت خصوصی صنعتی در لرستان است.
رازانی مصرف کالای ایرانی سبب ابجاد اشتغال می‌شود و واحدهای صنعتی توسعه می‌یابند.
وی به حمایت از واحدهای صنعتی کوچک اشاره کرد و گفت: این واحدها با ثبت‌نام در سایت بهین ‌یاب می‌توانند از تسهیلاتی که برای حمایت از آن‌ها در نظر گرفته شده استفاده کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان نیز با بیان اینکه سیاست دولت در استان استفاده از تولیدات بومی است ،گفت: در طرح رونق تولید استان در سالجاری یکهزارو 180 طرح ثبت شده است که مورد حمایت دولت قرار می گیرند.
گودرز امیری با بیان اینکه از این تعداد 565 طرح به دلایل مختلف از بانک ها و کارگروه ستاد رونق تولید عدم تاییدیه دریافت کرده اند، اظهار داشت: به 112 طرح حدود 2هزارو 600میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده و اعطای تسهیلات به 100طرح دیگر نیز در حال پیگیری است.
وی راهکار برون رفت مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی را همت مسئولان و همکاری دستگاه ها در لرستان عنوان کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان نیز با تاکید بر اینکه دستگاههای اجراییو مردم در صورت وجود کالایی در استان نباید آن را از شرکت های بیرون استان تهیه کنند، گفت: 2 هزار و 866 طرح اقتصادی در قالب برنامه اشتغال فراگیر در استان لرستان شناسایی شده که برای این طرح ها چهار هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
علی آشتاب افزود: سهم استان لرستان از طرح های برنامه اشتغال فراگیر 463 طرح است که تلاش می شود شناسایی طرح به یک و نیم برابر سهمیه فعلی برسد.
وی اظهار کرد: در صورت تزریق سرمایه برای این طرح ها می توان 10 تا 11 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد و علاوه بر این حدود چهار هزار تثبیت شغلی داشت.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.