به گزارش خبرنگار ایرنا احمد گودرزیان روز سه شنبه در جلسه شورای مواد مخدرشهرستان که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر چهارکمپ ترک اعتیاد مجاز در بروجرد فعال بوده و هشت مورد دیگرنیز در حال دریافت مجوز هستند.
وی افزود: جمع آوری معتادین و تلاش برای ساماندهی و ترک اعتیاد آنها نتیجه خوبی را به دنبال دارد که با همکاری دستگاه های مرتبط اقدامات تاثیر گذار تری انجام می شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بروجرد بیان کرد: برای پیشگیری ازاعتیاد و خطرات این بلای خانمان سوز باید مربیانی برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی درمدارس حضورداشته باشند و دانش آموزان را نسبت به این آسیب ها آگاه سازد.
رئیس بهزیستی بروجرد افزود: سال گذشته به 100 نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد بین 150 تا 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.
کرم رضا پیردایه گفت: در بروجرد 2 مرکز برای معتادین کارتن خواب و یک مرکز کاهش آسیب اجتماعی وجود دارد و امسال تعطیلی کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز نیز در دستور کار این نهاد حمایتی قرار گرفته است.
مسئول مرکز تی سی بروجرد نیز گفت: سال گذشته 115 نفر به این مرکز مراجعه کردند که 60 نفراز آنها از دام اعتیاد رها شدند.
علیرضا رخشان با اشاره به این که بیش از40 درصد مراجعه کنندگان به این مرکز بهبود می یابند، اضافه کرد: در این مرکز برنامه ها علمی و خدمات مختلفی برای پاک شدن معتادان ارائه می شود.
وی بیان کرد: از هر 100 نفرمعتاد مراجعه کننده به این مرکز 40 نفر بهبود می یابند.
مسئول بهداشت محیط بروجرد افزود: برخی از سفره خانه ها اقدام به عرضه قلیان می کنند و در این راستا سال گذشته 13 سفره خانه عرضه کننده قلیان پلمپ شدند.
محمود رازانی اضافه کرد: 600 جام قلیان سال قبل از این مراکزعرضه جمع اوری و معدوم شد.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.