به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز دوشنبه در بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دفتر امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از نهادهای جوشیده در انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: دشمن شناسی و تشکیل هسته های مقاومت دینی یکی دیگر از وظایف کانون های فرهنگی و هنری مساجد است و این مراکز باید ارزش های انقلاب اسلامی را به نسل جوان منتقل کنند.
وی استقلال، استکبارستیزی، عدالت خواهی، ایستادگی در برابر دشمن، انتقال فرهنگ شهادت و ایثار را از دیگر وظایف کانون های فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه وقایع تاریخی انقلاب اسلامی باید توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد به نسل جوان انتقال یابد گفت: شناسایی توطئه دشمنان و مبارزه با ضد ارزش های انقلابی در دستور کار کانون ها باشد چرا که این مراکز پایگاه های بصیرت افزایی می باشند.
آیت الله میرعمادی افزود: کانون باید منویات مقام معظم رهبری را توسط هسته های مقاومت دنبال کند و فعالیت های انقلابی در فضای مجازی را مدنظر قرار دهد.
وی بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در فضای مجازی نباید مصرف کننده باشند و با تشکیل هسته های مقاومت دینی و انقلابی در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کنند.
آیت الله میرعمادی حمایت مسئولان از کانون های فرهنگی و هنری مساجد را امری ضروری برشمرد و گفت: مسئولان باید از پایگاه دین حمایت کرده و علما و ائمه جماعت کانون ها را با آغوش باز بپذیرند.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان نیز در ادامه گفت: 398 کانون فرهنگی هنری مسجد در این استان با هدف مقابله با شبیخون فرهنگی و جذب جوانان به مساجد ، فعالیت می کنند.
محمد ابدالی پور افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال 71 براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور مقابله با شبیخون فرهنگی تاسیس شد.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به کیفی سازی فعالیت‌ ها در این مراکز ، گفت: راه‌اندازی کانون‌ های فرهنگی و هنری، تجهیز کتابخانه ‌های مساجد، آموزش نیروهای مستعد و جوان در مساجد، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، فعالیت‌های متنوع قرآنی، برگزاری دوره‌های هدفمند ، حضور در مساجد دانشگاه ‌ها و راه‌اندازی مراکز دیجیتال در مساجد از محورهای فعالیت کانون ها است.
به گفته وی کانون های فرهنگی هنری مسجد بهترین مرجع برای برنامه ریزی و هدایت فعالیت های فرهنگی و همچنین تشویق و ترغیب نسل جوان و نوجوان به مساجد است.
در پایان از ٤٠ نفر از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان تجلیل شد.
18 اسفند بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور می باشد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.