مسئول دبیرخانه کانون های فرهنکی و هنری مساجد گیلان و دبیر برگزاری این جشنواره روز یکشنبه در مجتمع شهید مطهری بندر انزلی به خبرنگار ایرنا گفت : چند سالی است که ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با هدف انتقال مفاهیم دین خصوصا برای نسل جوان با به روز کردن مفاهیم آن ادای تکلیف می کند.
حجت الاسلام و المسلمین سلیمان پورابراهیم با اشاره به برگزاری چهار دوره از این همایش در گیلان به دلیل پیشینه مذهبی و تاریخی افزود: 27 دستگاه فرهنگی در کشور در خصوص انتقال مفاهیم دینی فعالیت داشتند که برگزاری این جشنواره ها منسجم سازی این دستگاه ها و کسب تجربه متقابل و همچنین انتقال مفاهیم به نسل جوان را در پی دارد.
وی استفاده از مساجد به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای شناسایی و تشویق مربیان کارآمد و تقدیر از خلاقیت و نوآوری آنها در حوزه تدریس را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و تاکید کرد: ایجاد رقابت سالم بین کانونهای فرهنگی مساجد و مربیان حوزه دین ، انتقال تجارب در حوزه تدریس معارف دینی بین مربیان موجب شده که بانک اطلاعاتی خوبی ایجاد شده و با همکاری بیش از پیش همگان ، شاهد شکوفایی روز افزون اهداف والای آن خواهیم بود.
حجت الاسلام و المسلمین پورابراهیم یادآور شد: در برگزاری چهارمین دوره از جشنواره برای نخستین بار از فعالان 20 مسجد که با هدف تحقق شعار امسال فعالیت داشتند تقدیر شد.
در ادامه این مراسم رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های فرهنگی در کنار توسعه زیر ساخت های تجاری و اقتصادی در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی قرار دارد اظهار کرد: ساخت پنج مسجد و چهار خانه عالم و سه مدرسه و همچنین تجهیز 41 مدرسه و تعمیر 20 مسجد از جمله اقدامات فرهنگی در محدوده منطقه آزاد انزلی توسط این سازمان است.
رضا مسرور با اشاره به ایجاد سه کتابخانه سیار و ساخت 16 باب مسکن برای محرومان با همکاری سپاه و همچنین مشارکت در ساخت پایگاه های مقاومت در سطح منطقه آزاد انزلی یادآور شد: تمام روستاهای منطقه آزاد انزلی دارای کانونهای فرهنگی و هنری هستند و برنامه های متعددی برای ترویج فرهنگ قرآنی به صورت مستمر با برگزاری مسابقات قرآنی و محافل انسی با قرآن در سطح منطقه انجام می شود.
بندر انزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری **انتشار دهنده : بابایی
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.