محمد ارجمندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، محور تحرک و فعالیت های متعدد آموزشی و فرهنگی به عنوان یک مرجع رسمی و قانونی در مساجد هستند، بر این اساس در ماه مبارک رمضان با یک برنامه ریزی همه گیر، برای نخستین بار در سطح مساجد این شهرستان 24 برنامه قرآنی در قالب طرح ربیع القرآن، جشن قرآنی و احیای شب های قدر در ماه رمضان برگزار شد.
وی افزود: این برنامه ها با مضمون تلاوت قاریان برجسته قرآن، سخنرانی، مسابقه و تجلیل از فعالان قرآنی در 24 مسجد و کانون های مساجد مهاباد اجرا شد.
ارجمندی بیان کرد: در طول این برنامه ها از 94 فعال و تلاشگر عرصه قرآنی تجلیل و از 15 نفر هم در قالب مسابقه قرآنی تقدیر انجام شد.
وی افزود: این وسعت و تعداد برنامه برای نخستین بار در سطح شهرستان مهاباد، مثال زدنی و ارزشمند است و از کلیه تلاش های ائمه جماعات، مدیران و رابطان کانون های مساجد تشکر ویژه داریم.
وی گفت: همراهی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان مهاباد با اجرای این برنامه ها ستودنی است و تا کنون توانسته ایم 95 کانون فرهنگی و هنری مساجد را در مهاباد راه اندازی کنیم.
مسئول دفتر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مهاباد همچنین با اشاره به پیش بینی برنامه پنجم توسعه در ایجاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیان کرد: 100 درصد برنامه پیش بینی برای این برنامه محقق شده است.
ارجمندی ادامه داد: برای برنامه ششم توسعه نیز پیش بینی شده تا دو سوم مساجد دارای کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشند که برای تحقق این هدف نیز برنامه ریزی مدون در شهرستان مهاباد انجام شده است.
نمایندگی دفتر کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مهاباد از نیمه دوم سال 1394 تاسیس شده است.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.