مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از اجرای طرح ربیع القرآن در کانون‌های مساجد استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در جلسه شورای اداری این دبیرخانه با تاکید بر غبارروبی مساجد در آستانه ماه رمضان اظهار کرد: ماه رمضان بهاری‌ترین فصل زندگی معنوی انسان است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، تجلی­‌گاه قرآن است و باید در این ماه انس بیشتری با قرآن داشته باشیم، گفت: متولیان مسجد باید زمینه را برای اجرای  فعالیت‌های قرآنی به گونه‌ایی فراهم کنند که این فعالیت‌ها بیشتر شود.

حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به پیوند مستحکم قرآن و مسجد، آن را نشانه اهمیت تلاوت قرآن در مساجد دانست و اذعان کرد: باید از فرصت عظیم ماه مبارک رمضان برای تببین اهمیت و گسترش فعالیت­‌ها و برنامه­‌های قرآنی در مساجد استفاده کرد.

وی از اجرای طرح ربیع القرآن در کانون های مساجد استان خبر داد و بیان کرد: در این طرح مساجد در آخرین شب ماه شعبان با اجرای برنامه­‌های متنوع قرآنی به استقبال ماه مبارک رمضان می­‌روند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه ائمه جماعت و متولیان مسجد باید زمینه را برای اجرای طرح فراهم کنند تصریح کرد: در این طرح با دعوت از همه مردم به ویژه خانواده­‌ها، نوجوانان و جوانان، ضرورت حضور در مساجد و شرکت در برنامه‌­های قرآنی تبیین شده و با اعلام برنامه­‌های قرآنی مسجد طی ماه ماه مبارک رمضان و نیز سایر ایام سال، شاهد یک برنامه و حرکت قرآنی منسجم و مستمر در سطح مساجد خواهیم بود.

وی بهره­‌گیری مناسب و کافی از فضای قرآنی ماه مبارک رمضان در مساجد برای احیاء و تقویت برنامه­‌های قرآنی را از اهداف طرح دانست و اذعان کرد: ضرورت توجه به انس هر چه بیشتر عموم مردم با قرآن کریم و ارتقاء معارف قرآنی، ارائه الگوی برنامه قرآنی برای مساجد و ترویج و توسعه فرهنگ فعالیت‌های قرآنی از دیگر اهداف طرح است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.