به گزارش ایرنا جاسم محمدی فارسانی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان افزود: در حال حاضر بین سه هزار تا سه هزار و 500 خانوار نیازمند برای قرار گرفتن زیرپوشش کمیته امداد، پشت نوبت هستند.
وی اظهار کرد: با توجه به اختصاص 70 هزار میلیارد ریال برای ریشه کنی فقر مطلق توسط دولت، اولویت کمیته امداد زیرپوشش قرار دادن همه خانوارهای پشت نوبت در سال آینده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با بیان اینکه 64 هزار و 200 خانوار با جمعیتی حدود 130 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد لرستان هستند، افزود: طبق برنامه های مبتنی بر توانمندی سازی مددجویان باید هر سال 10 درصد از این افراد از چرخه خارج شوند که امسال بین هفت تا هشت درصد این جمعیت با توانمند سازی از پوشش کمیته امداد لرستان خارج شده اند.
وی پرداخت مستمری به مددجویان را ابتدایی ترین کار کمیته امداد دانست و گفت: این نهاد حمایتی 18 خدمت مستقیم به مددجویان ارائه می دهد که تامین مسکن گران ترین این خدمات است.
محمدی فارسانی افزود: کمیته امداد به مددجویان زیرپوشش در شهرها وام خرید مسکن 250 میلیارد ریالی و در روستاها وام 150 میلیارد ریالی اعطا می کند.
وی با تاکید بر ضروت فعالیت های کمیته امداد در حوزه فرهنگی گفت: نیازهای اقتصادی مهم هستند اما آنچه که اهمیت بیشتری دارد و نباید در سایه نیازهای اقتصادی نادیده گرفته شود نیازهای فرهنگی و خدمات در این بخش است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با بیان اینکه این نهاد در حوزه فرهنگی با 76 هزار خانوار در ارتباط است، افزود: هم اکنون 38 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد دارای سرپرست زن هستند که اولویت نخست برای این خانواده ها خدمات فرهنگی است.
وی اظهار کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری هدف کمیته امداد شناسایی و شناخت فقر مادی و معنوی است که هر دو باید اصلاح شوند تا بتوان به عدالت اجتماعی رسید.
محمدی فارسانی افزود: باید نیازهای مادی و معنوی افراد نیازمند به موقع تشخیص داده شوند و بعد از تشخیص و شناسایی اقدامات مورد نیاز انجام شوند.
وی درخصوص طرح های اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد گفت: امسال حدود هفت هزار نفر به حامیان این طرح ها در لرستان اضافه شد و در مجموع 28 هزار نفر، حامی بچه ها در قالب طرح های ایتام و محسنین هستند.
وی یادآور شد: طرح محسنین شامل کودکانی است که دارای پدر ناتوان، سالمند، معتاد، زندانی و یا فرزندان طلاق هستند که تعداد این کودکان در لرستان حدود 2 هزار و 700 نفر و تعداد ایتام نیز هفت هزار و 900 یتیم است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان افزود: بطور میانگین سه حامی برای هر کودک در استان وجود دارد که در مجموع متوسط کمک به این کودکان یک میلیون و 100 هزار ریال است در حالیکه متوسط کمک به کودکان دارای حامی در کشور حدود یک میلیون و 700 هزار ریال است.
وی اظهار کرد: این کودکان تا سن 18 سالگی تحت حمایت حامیان خود قرار دارند و حمایت بعد از این سن به اختیار حامی است.
محمدی فارسان با بیان اینکه اکنون هیچ پشت نوبتی جهیزیه در کمیته امداد لرستان وجود ندارد، گفت: سال 94 حدود چهار هزار نفر پشت نوبت جهیزیه بودند.
وی افزود: اکنون هرسال سه هزار جهیزیه به زوج های جوان زیرپوشش داده می شود.
1920/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.