به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، عزیز سهندی در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که در محل سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان برگزار شد گفت: اساس کار کمیته امداد، از بین بردن فقر نیست بلکه مدیریت و کاهش فقر جامعه است و وظیفه مدیریت آن را برعهده دارد.
وی افزود: ریشه‌کن کردن فقر نیازمند عزم جدی همه ارگان‌ها و دستگاه هاست.
وی اضافه کرد: امروز متاسفانه فقر در جامعه افزایش یافته با این حال فقر کنونی جامعه از فقر مطلق به‌سمت فقرنسبی تغییر کرده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آدربایجان‌غربی اظهار کرد: ۶۷هزار خانواده، مستمری بگیر کمیته امداد استان هستند که هر ماه برای آنان مبالغی پرداخت می‌شود.
سهندی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بالغ بر ۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های انساندوستانه توسط مردم و خیرین جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۱درصد افزایش یافته است ضمن اینکه تمامی این کمک‌ها در راه کمک به فقرا و خانواده‌های کم‌بضاعت خرج می‌شود.
سهندی خاطر نشان کرد: کمیته امداد تلاش دارد در برنامه ۵ ساله ششم خود، روش‌های الکترونیکی پرداخت کمک‌ها و مساعدت‌ها جایگزین صندوق‌های صدقات شود.
وی افزود: هم‌اکنون در کمیته امداد استان، ۳۸۰۰ خانواده زن سرپرست بیمه تامین اجتماعی شده اند.
وی اضافه کرد: کمیته امداد استان، ۱۴هزار دانش آموز و۱۴۰۰ دانشجو و طلبه را تحت پوشش قرار داده که برای این منظور طی ۱۱ ماه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مستمری به آنان پرداخت کرده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 876741
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.