به گزارش خبرآنلاین لرستان، سجاد بابایی افزود: در لایحه تجمیع عوارض ۹۷ فرمولی تهیه گردید که بحث ضریب منطقه ای به روز رسانی شود و به ویژه در بحث کمیسیون ماده صد سعی بر آن داشتیم تا عدالت برقرار شود.

وی ادامه داد: در بحث نوسازی مناطق کمتر توسعه یافته و بافت های فرسوده هم تخفیف ۳۰ درصدی عوارض نوسازی را مصوب گردید اما در مناطقی که به دنبال توسعه آنها هستیم نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

بابایی افزود: در لایحه تجمیع عوارض ۹۷ مکان های آموزشی و ورزشی کاملا از هرگونه پرداخت عوارض معاف هستند.

وی بیان کرد: در بحث مقاوم سازی ساختمانها ۵۰ درصد تخفیف لحاظ گردیده که مالکان می توانند با مقاوم سازی ملک خود از این تخفیف استفاده کنند.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم آباد در ادامه در خصوص فضای سبز واحدهای مسکونی هم توضیح داد: در گذشته ارتفاع جان پناه یک متر و ۱۰ سانتی متر مجاز بوده چنانچه ارتفاع یاد شده بیش از حد مجاز اجرا می‌گردید مشمول اخذ عوارض میشد حال در لایحه تجمیع سال ۹۷ اگر مالک از پشت بام ملک خود به عنوان فضای سبز استفاده نماید این ارتفاع تا دو متر و چهل سانتی متر مجاز می باشد.

بابایی گفت: املاک با وسعت بیش از ۲۵۰ متر و ارتفاع بیش از سه طبقه می بایست ۵ درصد از مساحت فضای باز ملک خود را به فضای سبز اختصاص دهند در غیر اینصورت جرائم سنگینی برای متخلفین لحاظ می شود.


وی ادامه داد: در بحث صنوف هم با دعوت از رئیس محترم اتاق اصناف سعی بر آن داشتیم تا با یک تعامل دو طرفه تخفیفات لازم را در خصوص عوارض کسب جهت رفاه حال صنوف در لایحه تجمیع لحاظ شود.

بابایی نیز به مصوبه فرهنگی لایحه تجمیع عوارض در خصوص سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هم اشاره کرد و گفت: برای اولین بار هر پروژه عمرانی که در مناطق انجام می شود یک درصد از اعتبار اتمام پروژه را به پیوست فرهنگی اختصاص دهند که برای زیرساخت ورزشی ، فرهنگی واجتماعی آن منطقه هزینه شود.

سجاد بابایی در پایان گفت: کارشناسان شهرداری خرم آباد از دو ماه پیش به صورت مداوم با استفاده از نظرات مدیران عامل سازمان های شهرداری لایحه پیشنهادی عوارض و بهای خدمات سال ۹۷ را تدوین نمودند و برای بررسی و تصویب توسط شهردار محترم تقدیم صحن شورا گردید که پس از بررسی و استفاده از نقطه نظرات کارشناسان مورد تصویب اعضاء محترم شورای اسلامی شهر قرار گرفت و برای تایید نهایی به استانداری ارسال شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 857859
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.