ابوالفضل بیگدلی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس طبق مصوبه شورای اسلامی شهر زنجان، به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای تمامی شهروندانی که درخواست پروانه ساختمانی دارند، تخفیف اعمال شده به صورت نقدی از 25درصد به 35 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: برای سایر عوارض ها در دیگر بخش ها از جمله عوارض مربوط به تخلفات ساختمانی تخفیف از 35 درصد به 45 درصد افزایش یافته و برای جریمه کمیسیون ماده 100 تغییرکاربری، سرقفلی و حذف پارکینیگ نیز10 درصد تخفیف لحاظ شده است.
بیگدلی افزود: این در حالی است تخفیف های یاد شده در سال های قبل اعمال نمی شد و شهروندان تا پایان سال می توانند از فرصت بوجود آمده استفاده کنند و در صورت پرداخت کامل از تخفیف ها بهره مند شوند.
وی ادامه داد: برای صدور پروانه های ساختمانی برای هر متر مربع در داخل تراکم بین پنج تا 20 هزار تومان و برای مازاد بر تراکم هر متر مربع به طور میانگین 90 هزار تومان است که این رقم برای واحدهای تجاری و خدماتی متفاوت بوده که برای آگاهی شهروندان تعرفه عوارض هر سال در سایت شهرداری قرار داده شده است.
مدیر تشخیص و وصول درآمدهای عمومی شهرداری زنجان ادامه داد: آمارها نشان می دهد صدور پروانه های ساختمانی طی 6 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 25 درصدی را نشان می دهد و پیش بینی می شود، اعمال تخفیف ها و عدم افزایش تعرفه عوارض پروانه ساختمانی با استقبال بیشتر شهروندان مواجه شود.
بیگدلی افزود: شهروندان به این موضوع توجه داشته باشند که تعرفه صدور پروانه های ساختمانی برای امور عمران و آبادی شهر هزینه می شود و برای پروژه های نیمه کاره، شروع پروژه های جدید، احیا ،ایجاد پارک، فضای سبز و سایر خدمات شهری صرف می شود.
وی خاطر نشان کرد: کمتر از 10 درصد قیمت تمام شده یک ملک به عنوان پروانه ساختمانی اخذ می شود و تاثیر چندانی در قیت تمام شده بنا ندارد و در این میان تسهیلات ارزان قیمت و اعمال سیاست های تشویقی در کاهش و با افزایش صدور پروانه های ساختمانی تاثیر گذار است.
بیگدلی افزود: صدور پروانه ساختمانی در داخل تارکم برای مناطق بافت فرسوده نیز 100 درصد رایگاه و مازاد بر تراکم نیز بین 50 تا 75 درصد در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.