به گزارش ایرنا احسان جهانیان روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر خود با اشاره به اهمیت احداث جاده دسترسی از الیگودرز به مسجد سلیمان افزود: جاده الیگودرز - مسجد سلیمان بیشترین برکات را برای روستاهای موجود در منطقه دارد و همه راه های روستایی آنها احداث می شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای این جاده مهم اختصاص یافته و با توجه به اینکه ردیف ملی گرفته روی ریل احداث قرار گرفته است.
فرماندار الیگودرز با اشاره به طرح های در دست اجرای این شهرستان گفت: 12 طرح با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال در شهرستان الیگودرز در حال اجرا است.
وی افزود: راه آهن ازنا به اصفهان در دستور کار وزارت راه قرار دارد و نخستین قطعه آن از ازنا به الیگودرز پس از تکمیل بهره برداری می شود.
جهانیان اظهار کرد: در کل استان لرستان 117 طرح شاخص در حال اجرا وجود دارد که 12 طرح از این تعداد سهم الیگودرز است.
وی با اشاره به رویکرد استاندار لرستان درخصوص تحویل طرح های نیمه تمام گفت: امسال بیشتر برنامه های شهرستان الیگودرز فرهنگی است و سعی داریم طرح های عمرانی را نیز به بهره برداری برسانیم.
به گزارش ایرنا احداث جاده الیگودرز به مسجد سلیمان که از آن به عنوان کلید محرومیت زدایی از سه استان یاد می شود، زمینه برقراری ارتباط زمینی بین این شهرستان را فراهم و موجب نزدیک تر شدن مسیر استان های خوزستان و لرستان می شود.
با احداث این جاده، بسیاری از روستاهای مسیر از بن بست خارج می شوند.
همچنین از دیدگاه پدافند غیرعامل نیز این دسترسی جدید به شمال استان خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار است و مسیر ۶ ساعته مسجدسلیمان را نصف می‌ کند.
7279/3022
خبرنگار: جابر اسدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.