به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنام جو عصر پنجشنبه در اولین روز از دهه مبارکه فجر در آیین افتتاح طرح گازرسانی به روستاهای استان اردبیل در مسجد روستای چنذاب از توابع شهرستان اردبیل افزود: اگر پیشرفت بیش از پیش ایران و استان را می خواهیم باید وحدت کلمه را که همواره مورد تاکید امام راحل بود سرلوحه کار قرار دهیم.
وی اظهار کرد: از برکات مهم نظام اسلامی این است که مدیران و مسئولان خودشان را خادم مردم و ملت را نیز ولی نعمت خود می دانند.
وی گفت: دولت تدبیر و امید از همان ابتدای آغاز کار خود توجه به رفاه مردم به واسطه ارایه خدمات و نیز اجرای طرح های گوناگون را در برنامه قرار داده که قسمتی از مظاهر آن را امروز باوجود قرار داشتن کشور در بعضی تنگناهای اقتصادی تحمیلی از خارج همگان شاهدیم.
استاندار اردبیل گفت: جهش چشمگیر در اجرای طرح های گازرسانی به روستاها و حتی روستاهای کمتر از 20 خانوار و روستاهایی که در نقاط دورافتاده و سخت گذر کوهستانی قرار دارند یکی از خدمات این دولت در چهار سال گذشته است.
وی همچنین گردشگری را یکی از محورهای توسعه و پیشرفت استان اردبیل و رونق اشتغال منطقه دانست و گفت: در کنار اجرای طرح های گوناگون در این حوزه به تامین زیرساخت های مناسب جنبی از قبیل راه ، فرودگاه ، راه آهن و تامین آب ، گاز ، برق و غیره توجه ویژه ای شده است.
او گفت: اجرای پل معلق شیشه ای توسط بخش خصوصی که امروز در شهر هیر عملیات آن آغاز می شود می تواند به رونق گردشگری و جذب توریستان خارجی و میهمانان داخلی و در نهایت پیشرفت اقتصادی منطقه کمک موثر کند.
وی همچنین با اشاره به اینکه مسیر اردبیل به پایتخت ازطریق جاده سرچم فاصله این شهر تا تهران را بطور موثر کاهش داده است افزود : با چهار بانده کردن این مسیر تا سرچم که در برنامه قرار گرفته بسیاری از مشکلات و خطرهای مربوط به وقوع تصادف های رانندگی در این محور بطور چشمگیر کاهش می یابد.
او همچنین گفت: طرح راه آهن اردبیل به میانه نیز تا پارسال از اعتبار کافی برخوردار نبود به گونه ای که اگر این روند ادامه می یافت افتتاح طرح راه آهن اردبیل دست کم بیش از 10 سال طول می کشید درحالیکه با اختصاص اعتبارهای هنگفت به واسطه پیگیری های استانداری و نمایندگان قول بهره برداری از آن را طی سه سال آینده داده ایم.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم پروژه گازرسانی به 95 روستای استان اردبیل افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: برای افتتاح مجموع این پروژه ها و نیز چند طرح مربوط به تامین گاز واحدهای صنعتی مبلغ 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
خدایی افزود : اجرای 436 کیلومتر خطوط شبکه گذاری و تغذیه و نصب سه هزار و 700 علمک از کارهای انجام شده در گازرسانی به این 95 روستا بوده و با بهره برداری از آن در مجموع 366 خانوار از این نعمت بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا ، عملیات ساخت پل شیشه ای معلق نیز امروز در محله سربند شهر هیر از توابع شهرستان اردبیل طی مراسمی توسط اکبر بهنام جو استاندار اردبیل آغاز شد.
استاندار اردبیل همچنین فارم هفت مرغ گوشتی حاج نوری را به ظرفیت تولید 350 هزار قطعه جوجه افتتاح کرد.
این واحد تولیدی با اشتغالزایی 30 نفر به شکل مستقیم و 50 نفر به شکل غیرمستقیم و صرف 75 میلیارد ریال هزینه بدون استفاده از تسهیلات دولتی در زمینی به مساحت هشت هکتار به بهره برداری رسید.
بهنام جو این واحد تولیدی را نمونه یک کار ارزشمند از لحاظ تولید ؛ نوآوری ؛ ایجاد اشتغال و صادرات دانست و از سایر سرمایه گذاران خواست در هر زمینه ای که می خواهند فعالیت داشته باشند از شیوه کار این واحد الگو بگیرند.
خبرنگار : مسعود وسیله** سیفعلی موسی زاده
6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.