محسن اعتماد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در 10 ماه سال گذشته نیز تعداد یک میلیون و 274 هزار و 549 مسافر از طریق ریل راه آهن قم جابجا شده اند. تعداد مسافران خروجی نیز در دی ماه 50 هزار و 561 تن بوده است که نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد مسافر ورودی نیز در این ماه 46 هزار و 971 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد رشد نشان می دهد.
اعتماد با اشاره به جابجایی 19 هزار مسافر توسط راه آهن قم در روزهای هشتم و نهم بهمن ماه جاری، گفت: به دلیل بارش برف و بخبندان، آزادراه قم- تهران مسدود شده بود و راه آهن توانست 14 هزار مسافر مازاد بر بلیت های فروخته شده به 2 مقصد قم و مشهد جابجا نماید.
وی افزود: در این 2 روز، 12 هزار تن از قم به مقصد تهران و بلعکس و 2 هزار تن از مقصد قم به مشهد و بلعکس جابجا شدند.
وی اضافه کرد: بلیت قطار قم- تهران 40 هزار ریال است که بدون هیچ تغییری در روزهای برفی به مسافران فروخته شد که در حدود 10 هزار تن نیز به صورت رایگان جابجا شدند.

**تشکیل ستاد بحران در روزهای برفی
مدیرکل راه آهن قم با اشاره به تشکیل ستاد بحران در اداره کل راه آهن قم، ادامه داد: از ساعت یک بامداد هشتم بهمن ماه تا ساعت 24 دهم بهمن ستاد فعال بود واکیپ های کارگری در تمام ایستگاه ها مستقر شده بود تا از یخ زدگی ریل و اختلال در حرکت قطارها جلوگیری شود.

** عذرخواهی از مردم
وی با بیان این که پیش بینی برف و یخبندان باعث موفقیت راه آهن در مدیریت روزهای برفی شد، تاکید کرد: با وجود تمام تلاش های صورت گرفته برای حرکت به موقع قطارها، به علت ترافیک سنگین در ورودی ایستگاه تهران که باعث تاخیر در ورود قطارها به تهران شد، شخصا از مسافران عذرخواهی نمودم.
وی خاطرنشان کرد: فیلمی از قطار قم- مشهد در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از نفوذ برف و سرما در واگن و کوپه قطار بود که به محض اطلاع از این مشکل بلافاصله اقدام نمودیم و واگن مربوطه از نظر ساختاری تعمیر و اصلاح شد.
راه آهن این استان با جابه جایی 10 میلیون و 586 هزار و 329 تُن بار در سال گذشته به وسیله 11 هزار و 262 رام قطار، سهم 23 درصد از کل بار حمل شده از طریق خطوط ریلی کشور را داراست.
همچنین سال گذشته یک میلیون و 539 هزار و 500 تن از طریق ریل راه آهن قم جابجا شده اند که چهار درصد کل مسافران جابجا شده از طریق ریل در کشور بوده است.
راه آهن قم در حال حاضر 400 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 13 ایستگاه است.
اتصال و ارتباط با خطوط راه آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از 28 هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از 15 هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روانه 50 رام قطار مسافری و 30 رام قطار باری و واقع شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی های راه آهن قم می باشد.
/2085/ 6133/ خبرنگار- سمیه حیدری ** انتشار- مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.