به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن قم، محسن اعتماد در گفت و گویی افزود: این عملیات در منطقه ماسه گیر خطوط نودژ- گارمانوری که خطوط ریلی آن به دلیل مدفون شدن در زیر ماسه دچار فرسودگی ادوات ریلی شده بود، انجام شد.
وی اضافه کرد: در این طرح از کوپلاژ با تراورس های بتنی مسلح و پیش تنیده استفاده شد تا در مواجهه با ماسه و رطوبت دچار فرسودگی نشود.
تراورس های بتنی با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در کشور تولید و در اکثر خطوط راه آهن کشور استفاده می شود؛ تروارس های مذکور از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و شن های روان برخوردار بوده و طول عمری به مراتب بیشتر از تراورس های چوبی و فلزی دارند و در روانی سیر و حرکت قطارهای باری و مسافری نقش عمده ای ایفا می کند؛ در نقاطی که خطوط تعویض و یا به تروارس بتونی مجهز می شود باعث افزایش سرعت، ارتقای ایمنی و کاهش ارتعاشات عرضی و طولی قطارها می گردد.
راه آهن قم در حال حاضر دارای 400 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی و متشکل از 13 ایستگاه است.
اتصال و ارتباط با خطوط راه آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم قم - تهران، ورود و خروج بیش از 28 هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از 15 هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه 50 رام قطار مسافری و 30 رام قطار باری و واقع شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی های راه آهن قم می باشد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.