به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن همایشات استانداری لرستان ضمن تسلیت بمناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا و درگذشت استاد ایرج کاظمی نویسنده و پژوهشگر لرستانی و تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: 6هزارو 414نفر در طرح های دهه فجر استان اشتغالزایی می شود که تنها 41طرح از این تعداد کلنگ زنی می شوند و مابقی آن از جمله بیمارستان دورود و کوهدشت افتتاح خواهند شد.
استاندار لرستان با بیان اینکه دولت یکی از نهادهای انقلاب اسلامی است گفت: در دولت یازدهم آرامش به جامعه برگشت، تورم 40درصدی کنترل شد رکود و تورم کاهش پیدا کرد و یک رقمی شد، رشد اقتصادی از منفی شش درصد به مثبت 11درصد رسید.
خادمی با اشاره به اینکه یک میلیلون شغل در سال 97 پیش بینی شده است افزود: در دولت دوازدهم فقرزدایی و ایجاد اشتغال انجام شد که بودجه 97بر این اساس هدف گذاری شده است.
وی گفت: تحرک بخشی به بحث مسکن، بازسازی ناوگان عمومی، محیط زیست، بازسازی بافت های فرسوده، توجه به آسیب های اجتماعی و کنترل آن از اقدامات دولت دوازدهم است.
وی گفت: شناخت را طی چهار ماه گذشته انجام داده ایم و با برگزاری جلسات و سفر به شهرستان ها از پروژه های مهم بازدید به عمل آمد.
خادمی بیان کرد: 2هزارو 178 طرح نیمه تمام در استان وجود داردکه نیازمند 68هزار میلیارد ریال اعتبار است.
وی اعتبارکل استان در سال 96 را 11هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با این اعتبار در واقع باید هفت سال هیچ کاری نکنیم تا بتوان طرح ها را به سرانجام برسانیم.
استاندار لرستان ادامه داد: 117طرح مهم در حوزه های اقتصادی و عمرانی در بین طرح های مهم استان شناسایی شد و آماده پیشنهادات کارشناسانه هم هستیم و در این میان شاخصه های چهار ساله را تعریف کردیم ما به دنبال شاخصه های نتیجه ای هستیم و 335شاخص مهم را برای لرستان تعریف کرده ایم.
خادمی بیان کرد: بحث نهادسازی آرامش و تاکید بر بخش خصوص مورد توجه است در استان های کمتر توسعه یافته سرمایه گذار کمتری دارند از طرفی دیگر زیرساخت ها برای سرمایه گذاری مناسب نیست.
وی به تشکیل شورای دانا در لرستان اشاره کرد و گفت: این شورا در جهت حمایت از بخش خصوصی است و باید فرهنگ احترام به سرمایه گذار در استان ایجاد شود.
وی افزود: مجوز منطقه اقتصادی ویژه بروجرد را گرفته شده است و آخرین مکاتبات جهت آزادسازی قلعه فلک الافلاک که از سال1382 بوده در دولت دوازهم به نتیجه رسید و تا مهرماه1398 قلعه آزاد می شود.
خادمی گفت: در این راستا 30درصد اعتبار را پرداخت کرده ایم و سپاه کار ساخت ساز را در ورودی شهر آغاز کرده است.
وی به افتتاح گلخانه کشت و صنعت و تولید خودرو از زاگرس خودرو در استان اشاره کرد: تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال برای کمک به استان امضا شده است.
همچنین خادمی عنوان کرد: لرستان هفتمین استانی بود که خانه احزاب در آن افتتاح شد و در بودجه 97 برای لرستان اعتبار خوبی پیشنهاد شده است.
وی گفت: الگوی کشت در استان تصویب شده و سامانه ای راه اندازی شده که در آن کارشناسان حضور فعالی دارند.
استاندار لرستان از رفع مشکل ایجاد نیروگاه 500مگاواتی خرم آباد توسط بنیاد مستعضفان خبر داد گفت: وضعیت سدبختیاری تا حدودی حل شده است.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی خواهی و حکومت مردم سالاری بود و همچنان به دنبال استقلال سیاسی هستیم همانطور که اکنون از آن استفاده می کنیم.
خادمی افزود: ملت ایران استقلال فرهنگی و اقتصادی را خواسته و هنوز این مهم وجود دارد و باید بگوییم در حوزه فرهنگی و اقتصاد هم بدین صورت است.
وی افزود: برنامه های اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است در استان در دستور کار بوده و راه حل استقلال اقتصاد، اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی می باشد.
وی گفت: در حوزه اهداف انقلاب اسلامی ما یک جامعه بدون فقر، بیکاری می خواستیم اما هنوز انقلابی هستیم و پایبند به نظام و انقلاب خواهیم بود.
**ساماندهی 95نفر از خبرنگاران در لرستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: یک سال است که به دنبال ساماندهی خبرنگاران هستیم و 95نفر از خبرنگاران در استان تاکنون ساماندهی شده اند و به دنبال ساماندهی بیشتر آنان در جلسات بعدی هستیم.
حجت الاسلام حمیدرضا حنان ادامه داد: 23مدیر مسئول، 20خبرنگار و 19روزنامه در استان وجود دارد و اصحاب رسانه از توان بالایی برخوردار هستند.
وی افزود: علم محوری، تجربه محوری و شفافگرایی از شخصیت های استاندار لرستان بوده و با شاخصه های خوبی که دارد باید از ظرفیت های موجود استفاده کنند.
خبرنگار: اله یار محمودی فر ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.