به گزارش خبرآنلاین لرستان، منصور درویشی گفت : "سد خروسان" با وسعتی حدود 12 هکتار در بخش جاپلق با مرکزیت شهر ازنا و با فاصله 37 کیلومتری این شهر و در 4 کیلومتری "روستای خروسان" واقع شده که در سال 1371 جهت مصارف کشاورزی به صورت سد خاکی توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ازنا به بهره‌برداری کامل رسید.

وی اظهار داشت: به علت موقعیت جغرافیایی مناسب و شرایط اقلیمی مساعد، این سد سالانه پذیرای تعداد بسیاری از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بوده که همین امر سبب شد تا اطلاعات زیست محیطی لازم جهت ارتقاء سطح به تالاب، توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، حفاظت محیط زیست ازنا و با همکاری تشکل زیست محیطی اوج سبز جمع آوری و پس از طی مراحل اداری و اخذ استعلامات مربوطه در شهرستان جهت ثبت به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شد.

درویشی خاطرنشان کرد: این سد محل مناسبی برای استراحت، تغذیه و تولید مثل پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بوده که در نتیجه همین موضوع ظرفیت بالقوه‌ای در این منطقه برای طبیعت گردی، گردشگری، تفرج، آموزش و تحقیقات زیست محیطی ایجاد شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا بیان داشت: وجود بیش از 75 گونه پرنده آبزی و کنار آبزی با جمعیت مناسب در سد خروسان لزوم ارتقاء سطح آن را به تالاب دو چندان می سازد.

 

48

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 851105
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.