به گزارش خبرآنلاین لرستان، رضایی رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان دلفان با اعلام این خبر گفت: علاوه بر آموزش مرکز ثابت شهری، برای اولین بار چند تیم سیار به روستاهای شهرستان دلفان باهدف انجام آموزش های فنی وحرفه ای به روستاییان و در راستای توانمند سازی آن ها اعزام شده اند.

وی افزود: بیشترآموزش های انجام شده دراین مرکزبرای روستاییان در رشته های خیاطی ،قالی بافی، برقکار ساختمان، لوله کش گاز خانگی و تجاری می باشد.

رضائی عنوان کرد: یکی ازمهمترین امتیازات این آموزش ها در روستا تشکیل تعاونی بوده که در بعضی ازروستاها انجام شده و در مراحل استفاده ازتسهیلات اشتغالزایی هستند.

رضایی افزود: با توجه به حجم بالای روستاهای شهرستان و درجهت خدمت رسانی بیشتر به روستاییان رایزنی هایی با کمیته امداد و آموزشگاهای آزاد فنی و حرفه ای صورت گرفته تا بتوان از ظرفیت های بیشتری برای تحت پوشش قراردادن مناطق مختلف بمنظور آموزش و تشکیل تعاونی ها بهره مند شد.

رئیس مرکزآموزش فنی وحرفه ای شهرستان دلفان اظهار داشت: درمرکز ثابت شهری کارگاهای جدیدی در رشته های تعمیر موبایل، کارگاه کارآفرینی، کارگاه بازاریابی و رشته های جدید طراحی صفحات وب ؛ و در بخش کشاورزی آموزش های کاشت زعفران، پرورش بلدرچین راه اندازی شده تا متناسب با نیاز جامعه و جوانان جویای کار باشیم.

وی با اشاره به صدورگواهینامه های فنی گفت: تعداد 5382 گواهینامه صادر نشده از سنوات گذشته تا سال 94 ، با همت و مساعدت مسئولان استانی صادر و دراختیارآموزش دیدگان قرار داده شده است.

رضایی افزود :هم اکنون ۲۳۲۶عدد گواهینامه الکترونیک تحویل متقاضیان شده و تعداد ۳۰۵۶ گواهینامه دیگر جهت تحویل به متقاضیان دراختیاراداره پست شهرستان قرارگرفته است.

وی بیان داشت: مهمترین هدف مرکز آموزش فنی وحرفه ای مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی کار است و این آموزشها می تواند در ارتقاء سطح مهارتی و توانمندسازی افراد در راستای ایجاد اشتغال آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 827077
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.