اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان، امیررضا محمدی نژاد اظهار داشت: طرح سرشماری حیات‌وحش شهرستان پل‌دختر با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، معاون فرماندار، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست، کارشناسان، جمعی از محیط‌بانان، مأموران اجرایی و داوطلبان دوستدار طبیعت در منطقه تنگ لیلم آغاز شد.

وی افزود: سرشماری حیات‌وحش هر ساله در دو نوبت تابستانه و زمستانه در منطقه‌های تحت مدیریت و زیستگاه‌های حساس شهرستان پل‌دختر اجرا می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پل‌دختر گفت: هم‌اکنون طرح سرشماری زمستانه ویژه وحوش کل و بز از روز پنج‌شنبه در پلدختر آغاز و تا تاریخ هفتم دی ماه سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: این طرح در مناطق حفاظت‌شده و زیست محیط حساس تنگ لیلم، تنوم،چارتا، دم بز، دارصافه کرکی و هیاوه گردکانه پلدختر اجرا می‌شود.

محمدی نژاد خاطرنشان کرد: در این طرح گشت‌ها و پایش یگان ویژه حفاظت محیط‌زیست پل‌دختر به‌صورت دقیق و شبانه‌روزی وضعیت مناطق و حیات‌وحش زیستگاه‌های این شهرستان را نظارت و پایش می‌کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که فصل جفت‌گیری حیات‌وحش در مناطق گرمسیری زودتر از سردسیری و از 15 آذر آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد این طرح در شهرستان پلدختر آغاز شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پل‌دختر گفت: محیط‌بانان و مأموران اجرایی محیط‌زیست در جهت برنامه‌ریزی هدفمند و اعمال مدیریت بهینه و فراهم آوردن آمار دقیق از وضعیت گونه‌های گیاهی و جانوری زیستگاه‌های طبیعی پل‌دختر دلسوزانه و متعهدانه باوجود سختی‌ها و مشکلات زیاد از محیط‌زیست حفاظت می‌کنند.

محمدی نژاد دستیابی به میزان زادآوری وحوش و جمعیت کلی آن‌ها را هدف این سرشماری دانست و افزود: سرشماری حیات‌وحش با تلاش پنج گروه چهار نفره درماه‌های آذر و اردیبهشت هر سال انجام می‌شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 808535
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.