مجید نقره دانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به وجود کارخانه و معادن زیاد در فردوس و صادرات تولیدات این واحدها به نقاط مختلف کشور، اتصال به شبکه ریل سراسری می تواند کمک بزرگی به توسعه اقتصادی و صنعتی منطقه کند.
وی با اشاره به اینکه اتصال به راه آهن و ایجاد سه بخش مستقل فردوس، اسلامیه و باغستان از جمله مطالبات مردم شهرستان فردوس است افزود: مردم شهرستان برای تحقق خواسته‌های خود کمپین چند هزار نفری در فضای مجازی راه‌اندازی کرده و هفته گذشته نیز اقدام به تهیه طومار با امضای آحاد مردم کرده‌اند که موضوع از طریق شورای اسلامی شهر فردوس و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر فردوس، راه آهن را مهمترین عامل و زیرساخت توسعه دانست و بیان کرد: فردوس پل ارتباطی شمال و جنوب است و هر سال بیش از میلیون ها زائر و مسافر و گردشگر خارجی از همین جاده به شمال و جنوب تردد می کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه عواملی از جمله قهر طبیعت، کاهش نزولات، خشکسالی های چند ساله، عدم توسعه صنعتی و اقتصادی، آمار بالای بیکاری و محرومیت باعث افزایش مهاجرت مردم به استان های دیگر می شود لذا مهمترین عامل و زیرساخت توسعه، راه و راه آهن است.
نقره دانی بیان کرد: آسیب های اجتماعی کشورهای همسایه و شرایط آنها، اهمیت ایمنی و امنیت منطقه شرق کشور و نیز ضرورت ضریب ماندگاری ساکنان صبور این منطقه، پیشگیری از تخلیه شهرها و روستاهای مرزی و تامین بستری شایسته برای تداوم زندگی برای مردم همیشه در صحنه و دلسوز نظام مقدس اسلامی ضرورت اتصال این شهرستان به شبکه ریلی کشور و برخورداری از راه مناسب را دو چندان می کند.
وی به قدمت بالای فردوس که ریشه های سه هزار ساله در دل تاریخ این سرزمین دارد، اشاره کرد و گفت: توجه به مطالبات بحق مردم شهرستان فردوس بسیار حیاتی است.
شهرستان فردوس با پنج هزار و 100 کیلومتر مربع مساحت و 42 هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله 195 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
*9865*3028* خبرنگار- اعظم جمالی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.