به گزارش ایرنا، مصطفی غلامپور روز دوشنبه در بازدید از محله های امام حسن(ع)، چاه تَنگو، فینی ها و سجادیه در حاشیه شهر قشم افزود: بیکاری، اعتیاد، طلاق و رعایت نشدن بهداشت از آسیب هایی است که در حاشیه شهر وجود دارد و علت اصلی این مشکلات سطح پایین سواد زندگی است.
وی با بیان این که دولت در قبال آموزش و بهداشت مردم مسئول است، تصریح کرد: برای بهبود وضعیت حاشیه نشین ها باید سازمان منطقه آزاد، ادارات شهرستان قشم و مردم به میدان بیایند تا تحول مورد نظر در بحث ارتقا فرهنگ عمومی و رفع آسیب های اجتماعی رخ دهد.
غلامپور با اشاره به مغفول ماندن مشکلات منطقه های حاشیه شهر قشم گفت: این مساله وظیفه مسئولان را دوچندان می کند و از این رو نهادها باید با نهایت قدرت وارد عمل شوند تا یک انقلاب فرهنگی در این مناطق ایجاد شود.
وی افزود: مردم قشم نیز باید به دور از تعارفات و با صراحت نیازهای خود را با مسئولان در میان بگذارند و نسبت به رفع مشکلات خود مطالبه گری داشته باشند.
معاون فرماندار قشم در ادامه گفت: برخی از افراد که خود در حوزه مشکلات یاد شده مسئول هستند با استفاده از تریبون ها علیه مسئولان و عملکرد آنها موضع می گیرند.
وی ادامه داد: نباید از پشت تریبون به گونه ای سخن گفت که مردم را فقط به صورت مقطعی شاد کرد، بلکه باید با هم افزایی با دیگر مسئولان به دنبال حل مشکلات بود.
غلامپور اظهار کرد: اکثر ساخت و سازهای انجام شده در حاشیه شهر بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی و نیز بدون مجوز صورت گرفته است و باید با آن برخورد شود اما راهکارهایی نیز به عنوان جایگزین پیشنهاد شود.
شهر قشم با جمعیت 40 هزار و 700 نفری حدود هشت هزار نفر حاشیه نشین دارد.
این شهرستان شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
خبرنگار: حسین آزاد منجیری * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.