نماینده مردم یزد و اشکذر گفت: معتقدیم که شهردار، مسئول شهر و شورای شهر، پارلمان محلی شهر است و مسئولیت اداره شهر باید برعهده این دو نهاد باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ابوالفضل موسوی بیوکی افزود: ۷۰ درصد از مراجعات مردم به نمایندگان مجلس، مربوط به مشکلات شهری و وظایف شهرداری‌ها است که با اجرای مدیریت واحد شهری این مشکلات برطرف می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که در گذشته برای اجرای مدیریت یکپارچه انجام شده، گفت: زمانی که در وزارت کشور مسئولیت داشتم در برنامه چهارم ۲۳ وظیفه برای شهرداری در بحث مدیریت واحد احصا شد و در برنامه ششم قرار گرفت؛ البته در آن زمان با موانعی در اجرای این مسئولیت‌ها روبرو شدیم.

عضو کمیسیون عمران خاطر نشان کرد: توانایی پذیرفتن این مسئولیت از سوی شهردار و نیروهای شهرداری یزد بعنوان یک الگو در سطح کشور وجود دارد و البته شورای اسلامی شهر هم باید این مساله را پیگیری نماید.

موسوی بابیان اینکه امروز شهر یزد ابعاد ملی و فراملی دارد، اظهار داشت: شهر یزد به دلیل جهانی شدن باید استانداردهای جهانی هم داشته باشد؛ به همین دلیل لازم است در مدیریت و اداره شهر لایحه مدیریت یکپارچه شهری را مورد توجه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اعلام  آمادگی می‌کنم تا مسئله مدیریت یکپارچه شهری را که لازمه اداره شهر است، پیگیری و دنبال کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.