به گزارش خبرآنلاین لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه ستاد حجاب و عفاف با بیان اینکه برخی از اعضا معتقدند که موضوع حقوق شهروندی، امنیت عمومی و حجاب و عفاف در قالب یک ستاد نباید آورده شوند، افزود: در این رابطه دستورالعملی وجود دارد که می‌بایست رعایت شود.

وی با اشاره به موضوع رعایت حقوق شهروندی اظهار داشت: در این رابطه به ماهیت خدمت‌رسانی ورود نمی‌کنیم و تنها نحوه آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور رونمایی شد و در آن جلسه ایشان اعلام کردند که برگرفته از فرمان هشت ماده‌ای امام راحل است؛ برای همین در طول چهار دهه انقلاب اسلامی به کرار بیان و هم‌اکنون در قالب یک منشور جمع‌بندی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه مفاهیم حقوق شهروندی باید از مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها آغاز و نهادینه شوند، اضافه کرد: این مفاهیم پایه‌ای است و باید با شیوه‌های نوین توسط کسانی‌که در حوزه آموزش و فعالیت‌های فرهنگی کار می‌کنند؛ ارائه شوند.

به گفته وی یکی از مشکلات ما بحث شعارزدگی بوده که در بحث حقوق شهروندی و حجاب و عفاف، کارمندان رفتاری که در اداره و محیط بیرون دارند با هم متفاوت است.

خجسته‌پور ادامه داد: برخی از آنان گویا علاقه‌ای به انجام کار ارباب رجوع ندارند در حالی‌که امکان حل نیز وجود دارد اما به زمان دیگری موکول می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: در برخی ادارات اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی مراجعه کنیم باید گردن کج کرد چراکه حقوق شهروندی به درستی رعایت نمی‌شود.

وی یادآور شد: برای معرفی الگوهای برتر حجاب و عفاف می‌بایست در جهت باورپذیری اقدام کرد و از ریاکاری پرهیز شود.

خجسته‌پور به فعال کردن کمیته‌های ستاد عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: همچنین می‌بایست به صورت مستمر گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه ارائه دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید سازمان‌های مردم‌نهاد را در مباحث فرهنگی مشارکت داد چراکه تاثیر آنها ممکن است از مدیران بیشتر باشد و ترویج مباحث از زبان آنان در متن جامعه قطعا تاثیرگذارتر خواهد بود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 797025
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.