سردار بخشعلی کامرانی صالح روز یکشنبه به مناسبت هفته عفاف و حجاب درگفت وگو باخبرنگارایرنا افزود: فرهنگ دینی و اسلامی که خود عنصرعفاف و حجاب است، عامل بازدارنده از معضلات اجتماعی است.
وی اضافه کرد که بی توجهی به حجاب و عفاف بخشی از آسیب های اجتماعی و ولنگاری فرهنگی محسوب می شود که باید به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشیم.
وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حدود 20 مصوبه به وظایف پلیس اشاره دارد.
کامرانی صالح بیان کرد: پلیس در نظام اسلامی همواره با هنجارشکنان بر هم زنندگان نظم و امنیت برخورد می کند و این اقدامات ایجابی و سلبی در جای خود ضروری و تأثیرگذار است اما باید توجه داشته باشیم اگر اولویت را به اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی بدهیم دیگر لازم نیست به پیگیری های انتظامی متوسل شویم.
وی با بیان اینکه خانواده به عنوان کوچکترین رکن جامعه باید به بحث حجاب و عفاف توجه ویژه ای داشته باشد، خاطرنشان کرد: در معضلات اجتماعی یکی از موضوعات بحث حجاب و عفاف است که در این زمینه دشمنان تهاجم زیادی را با شیوه های مختلفی در سطح جامعه انجام داده اند و انجام خواهند داد.
وی تأکید کرد: تبلیغ مدگرایی و پوشش های غربی یکی از عواملی است که باعث گرایش نوجوانان و جوانان به آنها شده که باعث سوء استفاده برخی در واردات پوشاک و لوازم آرایشی قاچاق و غیرمجاز به کشور می شود که همین امر علاوه بر گسترش بدحجابی به اقتصاد و تولید ملی نیز ضربه می زند.
وی افزود: دشمنان در طول 8 سال دفاع مقدس جامعه ما را آزمودند و متوجه شدند که با جنگ سخت نمی توانند در برابر انقلاب اسلامی دوام آورند و مقابله کنند، که همه این موارد را در حوزه فیزیکی تمرین کردند و شکست خوردند.
سردار کامرانی صالح گفت : در حوزه فرهنگی تعاملاتی با آموزش پرورش صورت گرفته است برای آگاه سازی دانش آموزان از هجمه های فرهنگی در مقاطع مختلف با به نمایش گذاشتن فیلم و عکس اقدامات فرهنگی مناسبی انجام شده است.
سردار کامرانی صالح تصریح کرد: تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منعقد شده، مشاوران و فرماندهان پاسگاه ها و کلانتری ها، جلسات متعددی را داشته است و آموزش های لازم را انجام می دهند.
وی با اشاره به اقدامات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز در بحث معضلات اجتماعی، گفت: در بحث حجاب و عفاف به صورت مقطعی در برخی از پارک ها نمایشگاه هایی را در قالب معضلات و مشکلاتی که فرهنگ عفاف و حجاب دارد به تصویر کشیده می شود.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها نیز به عنوان یکی از مراکز علمی ما و آموزش عالی می توانند همانطور که در موضوعات علمی نقش دارند در حوزه های فرهنگی و بحث حجاب و عفاف هم با توجه به اینکه بخش عظیمی از جامعه ما قشر دانشجو هستند نیز هم نقش آفرینی کنند.
وی یادآورشد که بخشی از معضلات اجتماعی در اماکن عمومی صورت می گیرد که این زمینه مکاتبات زیادی با اصناف و صنعت و معدن و تجارت انجام شده و گشت های مشترکی با متولیان این حوزه از جمله امور صنفی و اتحادیه مربوطه صورت گرفته و بسیار تاثیر گذار بوده است.
وی گفت: ترویج صحیح فرهنگ عفاف و حجاب و اثربخشی بیشتراقدامات پلیس در این زمینه مستلزم همگرایی و هماهنگی همه نهادها و دستگاه ها و آحاد مردم است و باید با آن به صورت ریشه ای مواجه شد.
2098/ 6155خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.