به گزارش ایرنا حجت الاسلام نصرالله پژمان فر عصر یکشنبه در ویژه برنامه 'عهد روح الله' به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام (ره) در تربت حیدریه افزود: بر این اساس دشمنان، اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در دستور کار خود قرار داده اند.
وی گفت: این در حالی است که امروز در اقصی نقاط دنیا جریان اسلام خواهی مخاطبان زیادی را جذب کرده و جایی در جهان نیست که اثری از این حرکت الهی مشاهده نشود.
پژمانفر با بیان اینکه موج اسلام خواهی در جهان اوج گرفته و جبهه استکبار با ترس از فراگیری آن تفکر اسلام هراسی را با ابزار و امکانات مختلف در پیش گرفته، افزود: اسلام خواهی از مهمترین شاخصه های مکتب امام است زیرا ایشان به حقیقت اسلام باور داشتند و بر اساس آموزه های این دین بزرگ انقلاب اسلامی را پایه ریزی کردند.
وی گفت: حضرت امام (ره) تنها راه نجات بشریت را پیاده سازی تعالیم دینی عنوان کرده بودند و تا پایان عمر لحظه ای از این آرمان عقب نشینی نکردند.
پژمانفر در بخش دیگری اعتماد به مردم و استفاده از ظرفیت ملت در همه عرصه ها را دومین ویژگی بارز امام عنوان کرد و گفت: ایشان به توانمندی های داخل به ویژه مردم اعتماد داشتند و با تکیه بر این ظرفیت ها مشکلات مختلفی همچون تهدیدات، تحریمها و هشت سال جنگ تحمیلی را مدیریت کردند.
وی اظهار کرد: امروز تئوری نگاه به بیرون و التماس آمیز با شکست مواجه شده و اعتماد برخی عناصر به دشمن حاصلی جز بی اعتمادی بیشتر نداشته است.
پژمانفر افزود: با این حال هنوز برخی افراد با این تئوری که می توان مشکلات اقتصادی کشور را با مذاکره و تعامل با امریکا رفع کرد تمام توان خود را برای تحقق این تئوری بسیج و در این مسیر تلاش فراوانی کردند.
وی همچنین گفت: امام بر دین مداری و اسلام محوری در جامعه تاکید داشتند، اما امروز برخی افراد در داخل کشور حتی ضروریات اسلام را رعایت نمی کنند و معتقدند راه نجات کشور تنزل از اسلام است.
پرمانفر افزود: این چنین افرادی در خط اسلام نیستند و مبانی امام را قبول ندارند.
وی در بخش دیگری با بیان اینکه برخی از کسانی که مسئولیت مهمی در کشور دارند در کمیسیون فرهنگی مجلس بیان می کنند حجاب اجباری در کشور یک اشتباه است، گفت: این افراد به دنبال ادبیاتی هستند که بر اساس مبانی اسلام نیست.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.