به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله مبلغی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد افزود: راهپیمایی اربعین به عنوان حرکتی پررنگ همه نظرها و نگاه ها، رسانه دها و تحلیل گران را به خود جلب کرده است.
وی چهار شاخصه اجتماع اربعین حسینی از دیدگاه اسلام را با کیفیت و گسترده بودن، حضور اقوام مختلف، هدفمند و حول محور قرآن و اهل بیت (ع) دانست و گفت: این گردهمایی مصداق بارز اجتماع در اسلام است که دارای سطحی بالا و با اهمیت است.
وی با تاکید بر لزوم شکل گیری اجتماع در جامعه اسلامی افزود: آدم ها نباید ازهم بریده و نسبت به سرنوشت همدیگر بی توجه باشند که انقلاب اسلامی این اجتماع را در ایران شکل داد.
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اربعین حسینی مصداق یک اجتماع مطلوب است و هر ساله میلیون ها نفر در این اجتماع حضور دارند که عظیم ترین اجتماع کنونی بشر است که در هیچ جای جهان اینگونه اجتماعی وجود ندارد.
وی گفت: اجتماع اربعین با احساس ترین و عاشقانه ترین اجتماع کیفی بشر و برگرفته از شور و شعور است.
وی افزود: اجتماع اربعین منحصر به یک قوم یا کشور و منطقه خاصی نیست و هر ساله میلیون ها نفر از اقوام و کشورهای مختلف حضور دارند که بعد از اجتماع حج فراگیریترین اجتماع اقوام و افراد مختلف است.
آیت الله مبلغی اظهار کرد: اجتماع اربعین در بالاترین سطح و ضریب اجتماع از دیدگاه اسلام است و در حقیقت به صورت معجزه آسایی افکار عمومی واحد در آن شکل می گیرد.
وی با بیان اینکه در این اجتماع نگاه همگان به نهضت حسینی، ظلم ستیزی و بیزاری از یزیدیان است، افزود: اربعین ارتباط تنگاتنگ با قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت دارد.
به گفته وی در دنیای کنونی اتحادهای مختلفی در حال شکل گیری است که اربعین حسینی نماد اتحاد ما است و جهان به سمت جهانی شدن در حرکت است و هر مجموعه ای که هویت و اتحاد گسترده تری داشته باشد، برنده است.
وی تاکید کرد که مسلمانان به اربعین احتیاج دارند و این حرکت علیه اهل سنت نیست همانگونه که انقلاب امام حسین(ع) دربرگیرنده سنت و مسیحیان بود اربعین حسینی هیچ گونه زاویه ای با اهل سنت ندارد.
به گفته وی نباید اجازه داد برخی از رسانه های معاند استفاده سوء علیه اهل سنت کنند چراکه امام حسین (ع) متعلق به همه امت بود.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.