حجت الاسلام محمد محمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیاده روی و زیارت قبر امام حسین(ع) در اربعین ریشه تاریخی دارد و دارای ثواب و اجر زیادی بوده و همه ساله توسط مسلمانان پس از سقوط رژیم صدام با شور و حال خاصی انجام می گیرد.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر که همایش بزرگ پیاده روی اربعین آغاز شده و حضور گسترده و میلیونی مردم مسلمان از اقصی نقاط دنیا به ویژه ایران اسلامی موجب افزایش انسجام و اتحاد امت اسلامی شده و پیام بزرگی برای همه مردم جهان به همراه دارد و آن معرفی سرور و سالار شهیدان و رهبر آزادگان به جهانیان است.
وی افزود: امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می فرماید: کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمی که برمی‏دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‏فرماید و یک درجه مرتبه‏اش را بالا می‏برد، وقتی به زیارت رفت، حق تعالی دو فرشته را موکل او می‏ فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتی برگشت با او وداع کرده و به وی می‏ گویند: ای ولی خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد.
حجت الاسلام محمدیان گفت: اربعین یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند عامل وحدت بین مسلمین شود زیرا اکنون با وجود گروه های تکفیری داعش آنچه امروز در درجه‌ی اول اولویت برای دنیای اسلام قرار دارد، وحدت امت اسلام است.
وی ادامه داد: این کنگره عظیم و با عظمت شور و حال خاصی در بین مسلمانان ایجاد می کند و روح تازه را در کالبد اسلام می دمد زیرا که به واسطه محرم و صفر و همین عزاداری امام حسین(ع) است که اسلام زنده و جاری است.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه دستگاه ها مردم ایلام همچون سالهای گذشته نقش خود را در میزبانی زائران حسینی و پذیرایی از آنان و نکوداشت این زائران گرانقدر به خوبی ایفا کنند.
وی حضور پر شور مردم و استقبال آنان برای پیاده روی اربعین از طریق مرز بین المللی مهران را یک غنیمت برای مردم استان برشمرد و گفت: امیدواریم همچون سالهای قبل از این میزبانی سربلند باشیم و به خوبی زمینه میزبانی از زائران را فراهم کنیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا بر اساس آمار منابع رسمی از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 160 هزار نفر از مرز بین المللی مهران به کشور عراق تردد کرده اند.
مرز بین المللی مهران به دلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و امنیت یکی از مبادی خروجی به کشور عراق است که بیش از 60 درصد زائران در ایام اربعین از آن تردد می کنند و شمار این افراد به بیش از دو میلیون نفر می رسد.
مرز بین المللی مهران در 105 کیلومتری مرکز ایلام کانون تردد زائران اربعین است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.