به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی در جلسه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برنامه‎های اقتصاد مقاومتی تدوین شده که بخشی از آن شامل برش‎هایی بوده که در سطح ملی به دستگاه‎های اجرایی اعلام شده و تعدادی پروژه استانی نیز تحت عنوان اقتصاد مقاومتی استان به آن اضافه شده است.

وی با اشاره به گزارشات جهاد کشاورزی در جلسه بیان داشت: در بعضی شاخص‎ها مطابق با برنامه عمل کرده و در تعدادی از آنها نیز با شاخص‎ها فاصله داریم که ممکن است زیاد یا کم باشد و البته مهم این است که اگر چیزی تعهد کردیم را انجام دهیم.

دکترخادمی با بیان اینکه اگر برنامه‎ای با شرایط استان عملیاتی نمی‎شود و با امکانات و وضعیت ماسازگار نیست باید آن تعهد را اصلاح کنیم، تصریح کرد: در رابطه با دانه‎های روغنی مشکل داشته و با تعهدات خود خیلی فاصله داریم که باید آن را حل کنیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: الگوی کشت را به صورت کامل نمی‎توان از بالا تحمیل کرد و باید اقتصاد کشاورز را نیز درنظر گرفت. وی می‎خواهد کار کند که درآمد داشته باشد، ما باید یک نقطه بهینه بین این دو مطلب پیدا و اعلام کنیم که در جلسه بعد سازمانجهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات و امور آب آن را تنظیم خواهند کرد.

وی ادامه داد: این الگوی کشت باید حداقل در برخی از دشت‎های مهم استان اعمال شده و نیز بتوانیم آن را اعمال کنیم تا اجرا شود.

دکترخادمی با اشاره به معضل کشاورزان غیربومی که اقدام به کشت‎های بی رویه سیب‎زمینی و چغندرقند در استان می‎کنند، گفت: این افراد به زور اقدام به این کار نکرده‎اند و زمین را اجاره کرده است؛ باید کار ترویجی روی کشاورزان خود داشته باشیم تا به سمت این کار آمده و تولید محصولات کشاورزی را خود انجام دهند.

استاندار لرستان اظهار داشت: اگر قرار است محصولی کاشته شود چه بهتر خود کشاورز لرستانی این کار را انجام دهد.

وی گفت: برای استانی که نرخ بیکاری آن بالاست شایسته نیست که خود کار نکرده و از زمین‎های کشاورزی استفاده نکنند؛ باید بررسی کنیم که علت این موضوع چیستکه به نظر می‎رسد بخشی از آن مربوط به آموزش و کارهای ترویجی است که جهاد کشاورزی باید بیشتر در این رابطه فعالیت کند.

دکترخادمی با اشاره به کشت محصولات آبدوست از جمله سیب زمینی در استان گفت: این محصولات مصرف آب بالایی دارند و تا به حال نیز بیش از آنچه برای استان تعیین شده در حال کشت هستند بنابراین باید آن‎ها را کنترل کنیم.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 782937
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.