به گزارش خبرآنلاین لرستان، بازدار افزود: نباید آب به صورت لوله انتقال یابد ما باید به شکل مطالعاتی و علمی شرایط زیست محیطی را درک کنیم و از ظرفیت کمیته حفاظتی منابع آبی موجود درشهرستانها به شکل مؤثر استفاده کنیم تا به این مشکل پایان دهیم.

وی در همین زمینه تصریح کرد: وزارت جهاد اعتبارات و برنامه های مناسب و مطلوبی درنظر گرفته وهمه ما باید در تحقق این پروژه ساعی و مشارکت کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان درخصوص عملکرد منابع طبیعی درقبال مردم روستای هرمنطقه گفت:به شکل کلی نقش وعملکرد مدیریت وبدنه سیستم منابع طبیعی استان رامناسب ومؤثر ارزیابی میکنم اما درمورد حمایت مردم روستا هرشهرستان باید بیشتر تلاش کنیم.

بازدار با تاکید به این مقوله که زارع با زمین خوار متفاوت است گفت: زارع یا کشاورز عنصر تاثیرگذار دربهره وری و فرآیند محصولات کشاورزی است و زمین خواران عناصری سود جو هستند و باید برابر قانون با آنها برخورد شود.

بازدار در خاتمه تشریح کرد: یک فرد سود جو ممکن است درحاشیه هرشهر اقدام به تغییر کاربری و ساخت ساز غیر مجاز کند و نباید با آنها مسامحه کرد و همه ما درتقابل با منابع جنگل و مالکیت دولت مسوول ومکلفیم اما یک کشاورز در روند تولید نقش دارد وممکن است در دور افتاده ترین نقطه روستایی که گاها دسترسی کاملی به سیستم درمانی وسایر امکانات ندارند با مشکل مواجه باشند بنابراین مانیز نباید آنها را در تنگنا و محرومیت قرار دهیم بلکه باید با آنها گفتگو و بخشی از مشکلاتشان را حل کنیم و به عبارتی آنها را درعرصه مدیریت و حمایت کنیم تا اعتماد متقابل بین مسولان و کشاورزان تعمیق بیشتری یابد و این رفتار یک نوع تعامل مطلوب با کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 781066
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.