به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمدحسین امید در ادامه خبر داد: 850 مرکز علمی کاربردی در سطح کشور در حال فعالیت هستند و 50 هزار نفر دانشجو در مراکز علمی کاربردی در حال تحصیل هستند.

وی در خصوص دانشگاه علمی کاربردی در سطح استان ابراز داشت:رشته های جدید در لرستان ایجاد می شود و فعالیتهای بین المللی دانشگاه توسعه می یابد. واحد بین المللی دانشگاه نیز در خارج کشور تاسیس می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ادامه سخنان خود مدرک گرایی را آسیب حوزه تحصیل دانست و اظهار داشت: مهارت آموزی باید به یک ارزش در جامعه تبدیل شود که در این راستا دانشگاه علمی کاربردی تلاش می کند تا کسی بدون مهارت از دانشگاه خارج نشود.

محمد حسین امید گفت: از دیگر مشکلات این حوزه این است که نظام تایید صلاحیت حرفه ای در دانشگاه ها موجود نیست و در این راستا دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یک طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی موضوع تایید صلاحیت حرفه ای را مطرح کرده و کلیات آن نیز تایید شده است و به زودی عملیاتی شده می شود.

وی افزود: برای توسعه مهارت آموزی در سطح کشور نیز این دانشگاه توسعه پودمان های تحصیلی را در دستور کار قرار داده است؛ به نحوی که بسیاری از نیازهای مهارتی کشور با این پودمان ها، قابل تامین است.

امید ادامه داد: برای مثال کسب مهارت برای بسیاری از افراد شاغل در دوره های دو یا سه ساله ممکن است به صرفه نباشد ولی با یک پودمان فشرده و تخصصی می تواند مهارت های کافی را کسب کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور همچنین از اخذ موافقت اصولی برای تاسیس مراکز علمی کاربردی در خارج از کشور و مجوز پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: بر این اساس مراکز شاخص و نمونه هر استان نیز می توانند دوره های بین المللی برگزار کنند.

امید اضافه کرد: این مراکز با دانشگاه هایی مانند استرالیا، آلمان، سوئیس و ... که دوره های کاربردی و مهارتی پیشرفته دارند می توانند دوره مشترک بین المللی برگزار کنند و شرکت کنندگان هم مدرک مشترک بین المللی می گیرند.

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775173
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.