به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی دوشنبه شب در نشست با رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور افزود: با اتکا به دانش و بهره مندی از ظرفیت علمی دانشگاه ها می توان به پیشبرد بهتر سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک کرد.
وی در ادامه به لزوم تقویت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای برای حمایت از شرکت های دانش بنیان دارد که این مهم فرصت کم نظیری را برای دانشگاه های استان به وجود آورده تا این شرکت ها را ایجاد و نقش کارآفرینی خود را ایفا کنند.
این مسئول با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور با وجود نیروی انسانی کارآمد میسر می شود و آموزش های مهارتی یکی از مولفه های اصلی برای ‏رسیدن به این مهم است،افزود: بیکاری یکی از معضلات اصلی کشور است که از طریق توسعه و گسترش مهارت‌آموزی می توان نقش مهمی را در کاهش ‏تعداد بیکاران ایفا کرد.
شاهرخی، تربیت نیروی انسانی متخصص و متناسب با نیازهای جامعه را مهم ترین کارکردی که باید دانشگاه ها داشته باشند نام برد و ادامه داد: باید زمینه ای فراهم شود تا با کاربردی کردن علم از طریق مهارت آموزی، بتوان به اشتغال پایدار در کشور کمک ‏کرد.
شاهرخی در ادامه با بیان اینکه یکی از نمونه‌های بارز اقتصاد مقاومتی، تحقق ارتباط صنعت با دانشگاه است، اظهار کرد: به هر میزان که ارتباط صنعت با دانشگاه قوی و تنگاتنگ باشد اجرایی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بهتر و سریعتر جامه‌ی عمل به خود می‌گیرد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.