به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی، سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس افزود: برای اینکه این پیام را به مدیران منتقل کنیم، فردای بعد از انتخابات به همراه معاون فنی سازمان برنامه و بودجه و معاون توسعه راه های کشور و مدیر آزاد راههای کشور از طرح های راه آهن و آزاد راه شیراز – اصفهان بازدید کردیم.
وی، خط آهن گلگهر- کرمان - شیراز، شیراز- فراشبند – بوشهر، شیراز – فراشبند - اهواز و همچنین آزادراه شیراز - اصفهان را از مهمترین طرح های ملی دانست و بیان داشت: سال 95 که به نام 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نامگذاری شده بود شاهد اقدام ها و دستاوردهای خوبی برای این استان بودیم.
او اضافه کرد: در شرایطی که در سال 95 میزان بیکاری کشور از 11 درصد به 12 و چهار دهم درصد رسید، نرخ بیکاری استان از 12 و یک دهم درصد به 11 و چهار دهم درصد کاهش یافت.
استاندار فارس افزود: در سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نیز باید بخش خصوصی را در اولویت قرار دهیم و تلاش کنیم که موانع پیش روی این بخش را برداریم.
وی، در مورد فرصت های شغلی ایجاد شده در استان فارس گفت: علت این که با قاطعیت در مورد میزان اشتغال استان حرف می زنم این است که سازمان تامین اجتماعی، برای هر یک از واحدهایی که در 21 ماه گذشته در آنها برای 25 نفر به بالا اشتغال ایجاد شده به ترتیب استخراج کرده و بیش از 40 هزار نفر با لیست بیمه تامین اجتماعی افزایش اشتغال در واحدهای تولیدی استان را شاهد بودیم.
افشانی اضافه کرد: همچنین در سال 95، فارس تنها استانی بود که در طرح ارتقای توان تولید، بالاتر از 100 درصد اعتبارات مصوب خود را جذب کرد (114درصد) و در همین رابطه 580 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.
وی گفت: باید بتوانیم در پایان سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نامگذاری شده کارنامه درخشان تری ارائه دهیم چرا که تبعیت از رهبری یعنی اینکه وقتی مطلبی را بیان فرمودند آن مطلب عملیاتی شود نه این که فقط گفته و تکرار شود.
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به افزایش 99 درصدی بودجه استانی گفت: در جلسات متعددی که استانداران به طور مشترک داشته اند تاکید شد که سهم اعتبارات استانی باید افزایش یابد و تصمیم گیری به استان واگذار شود اما هنوز هم بیش از 2 برابر اعتبارات (68 درصد) ملی است و مدیران استان باید برای جذب این اعتبارات تلاش کنند.
وی افزود: در جریان انتخابات اخیر انتظارات مردم با صحبت ها، شعارها و گفتمان هایی که شد بالا رفت و کار دولتمردان سخت تر شد هرچند ما پاسخگوی شعارها و برنامه های دولت خواهیم بود و پاسخگوی شعارهای غیر قابل تحقق دیگران نیستیم.
افشانی افزود: در تخصیص اعتبار و اجرا، اولویت با پروژه های نیمه تمام و بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی آنهاست.
استاندار فارس، بر لزوم توجه مدیران به حوزه جوانان و بانوان تاکید کرد و گفت: مدیران از امروز برای به کارگیری جوانان و بانوان در پست های مدیریتی اقدام کنند و ماهانه گزارش دهند.
وی بیان کرد: بانوان 50 درصد جامعه ما را تشکیل می دهند و باید این اخلاق را اصلاح کنیم و از توانایی و ظرفیت های آنها بیشتر بهره گیریم.
او گفت: در استان فارس تعدادی بخشدار از میان بانوان منصوب شده اند و امسال هم به بحث مدیریت بانوان توجه بیشتری خواهیم داشت.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت 96 برگزار شد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.